4 hónapnál régebbi cikk

Így mobilozunk 2022 elején
·Techmobiltelefon·Utolsó frissítés: undefined
Így mobilozunk 2022 elején
·Techmobiltelefon·Utolsó frissítés: undefined

A mobiltelefonjaink mindennapi használatában észrevehető generációs különbségekre és a digitális kapcsolattartásban bekövetkezett változásokra fókuszált egy, a mobilozási szokásainkat felmérő tanulmány.

A Telenor által készített felmérés első lépésben vizsgálta, hogy a megkérdezettek tudnak-e elég időt szánni a szeretteikkel való kapcsolattartásra. A válaszadók 40%-a nyilatkozott úgy, nem tud annyi időt tölteni a szeretteivel, mint szeretne. Már itt is megfigyelhetők a generációs különbségek, a 40 év alattiak közül 45%, a 40 felettiek közül 38%, a 60 évet betöltötteknél pedig 30% érezte úgy, nem tud elég időt szánni a családjával, barátaival való kapcsolattartásra.

A kapcsolattartás egyik meghatározó eszköze már a koronavírus-járvány előtt is a mobiltelefon volt, az eszköz a járvány alatt még hangsúlyosabb szerepet kapott. A kutatás szerint a telefonhívások 29%-os emelkedést mutattak 2020 eleje óta, míg chatalkalmazásoknál a szöveges üzenetküldések 31%-os, a videóhívások 19%-os, a hanghívások 18%-os emelkedést produkáltak. Ami a generációk közötti differenciákat illeti, a fiatalabb korosztály a chatalkalmazások, az idősebb korosztály pedig a normál hanghívású beszélgetések használatában mutatott nagyobb aktivitást.

A Telenor kutatása szerint, ha személyes találkozásra nincs lehetőség, a megkérdezettek többsége a telefonhívást választja például a szöveges üzenettel vagy a videóhívással szemben, és a legtöbben (70%) a mélyebb, tartalmas beszélgetésekre is ezt a formát választják inkább, amelyet a chat és a videóhívás követ.

A Telenor felmérésa alapján még mindig a hanghívás a legnépszerűbb kapcsolattartási forma.

Telenor Magyarország

Ez egyaránt igaz a másik iránti rövidebb érdeklődés és a hosszabb, elmélyültebb beszélgetés esetén. Ha korosztályokra bontjuk, a rövidebb érdeklődés esetén a telefonhívás aránya a 40 alattiaknál 64,9%, míg a 40 felettieknél 73,2%. A többi kategória inkább a 40 év alattiaknál népszerűbb, ez tapasztalható a videóhívások (24% az idősebbek 18,4 százalékával szemben) és a chat vagy szöveges üzenet esetében (11,1% a 8,4%-kal szemben).

A hosszabb, komolyabb, mélyebb beszélgetések esetében a 40 felettiek közül 63,2%, a 40 alattiak esetében 48% választja a klasszikus telefonhívást, míg a többi lehetőség itt is a fiatalabb korosztálynál számít népszerűbbnek: a videóhívások (13,9% a 6,6%-kal szemben) és a chat esetében (38,1% szemben a 30,1%-kal) egyaránt.

Borítókép: pixabay.com/Firmbee
Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek