1 hónapnál régebbi cikk

Ezek most a legnépszerűbb telefonmárkák itthon és a világban
Fehérvár Médiacentrum fotója
Pixabay/PhotoMIX-Company
Ezek most a legnépszerűbb telefonmárkák itthon és a világban

Az egyetlen valóban közös pont a hazai és nemzetközi felmérésekben a Samsung. Magyarországon és a nagyvilágban egyaránt ez a legkedveltebb márka a mobiltelefonok piacán.

A Canalys piackutató elkészítette 2022 első negyedévét figyelembe véve a márkák népszerűségét összesítő felmérését a vásárlási szokások alapján, melyből kiderül: világszerte a Samsung a legnépszerűbb a mobilpiacon szerzett 24 százalékos részesedésével. A felmérés kiemeli, hogy az eladott mobilok száma csökkent a 2021 hasonló időszakához képest. Így fordulhatott elő, hogy a Samsung eladásai ugyan csökkentek világszerte 76,5 millióról 73,7 millióra, piaci részesedése mégis nőtt 22-ről 24 százalékra.

A nemzetközi piacot nézve a második az Apple 18 százalékos részesedéssel (ez 56,5 millió eladott darabot jelent), míg a harmadik a Xiaomi 13 százalékkal (ez 39,2 milliós eladást jelent). Számottevő részesedést szerzett még az OPPO (9%, 29 milliós eladással) és a Vivo (8%, 25,1 milliós értékesítéssel), míg a fennmaradó 28 százalékon a világ többi telefongyártója osztozott.

Itthon a Samsung a legnépszeűbb, de a többi gyártó erőteljesen tör előre.

canalys.com

Ami a hazai telefonvásárlási szokásokat illeti: a nemzetközi trendekkel azonos a Samsung első helye az eladási listákon. Azonban míg a nagyvilágban 24 százalék a Samsung piaci részesedése, addig hazánkban 48 százalék, vagyis Magyarországon minden második forgalomban lévő telefon a dél-koreai gyártótól származik.

A 48 százalék ellenére aggódhat egy kicsit a Samsung, hiszen itthon a forgalma 16 százalékos visszaesést mutat a legutóbbi felméréshez képest. Hazánkban a második legnépszerűbb telefon a Xiaomi, mely 21 százalékos piaci részesedést harcolt ki hazánkban, míg a nemzetközileg második Apple Magyarországon csak a harmadik 15 százalékkal. Az OPPO és a TCL 3-3 százalékos részesedést mondhat magáénak, a fennmaradó piaci területen a többi gyártó osztozik.

Fontos kiemelni, hogy míg a Samsung itthon 16 százalékos forgalom-visszaesést produkált, addig a többi gyártó növelni tudta eladásait. Ennek köszönhetően várhatóan a forgalomban lévő mobilok hazai márkaeloszlása kiegyenlítettebb képet mutat majd a jövőben.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek