6 hónapnál régebbi cikk

Cser-Palkovics András: átfogó bővítést szeretnénk bevezetni a fehérvári buszhálózaton
·Közlekedéstömegközlekedés·Utolsó frissítés: undefined
Fehérvár Médiacentrum fotója
Wikipedia
Cser-Palkovics András: átfogó bővítést szeretnénk bevezetni a fehérvári buszhálózaton
·Közlekedéstömegközlekedés·Utolsó frissítés: undefined

A legfontosabb, hogy az átszállások számát csökkentsük, a kórház elérhetőségét javítsuk és a városrészeket összekötő járatokat kialakítsuk - jelentette be Fehérvár polgármestere közösségi oldalán.

Cser-Palkovics András Facebook-oldalán tette közzé, hogy átfogó bővítést szeretnének bevezetni a fehérvári buszhálózaton:

"A közösségi közlekedés megújítása egy átfogó feladat, de közlekedési és környezetvédelmi szempontból is kiemelkedő jelentőségű. Szükség van új autóbuszokra, e téren is tettünk lépéseket: a már forgalomba állított 23 darab vadonatúj csuklós busz mellett, 12 darab elektromos busz is érkezni fog idén" - kezdte posztjában a polgármester.

Hozzátette: "Emellett szinten tartjuk a jegy és bérletárakat, akkor is ha a költségek drasztikusan emelkednek, valamint további kedvezményeket vezettünk be, ilyen a 280 forintos havi diákbérlet, de gondolkodunk új termékek bevezetésén is. Tavaly ősszel ígéretet tettünk arra, hogy az Önökkel való konzultáció után megvizsgáljuk és megtervezzük a jelenlegi buszhálózat fejlesztését."

A tervezési munka most elért abba a fázisba, hogy konkrétumokat is tudnak mutatni:

A mostani tervezet alapvető megközelítésében tér el a tavalyitól. 2021-ben a meglévő keretek (tehát buszok darabszáma, szolgálati idő, stb.) között kellett a szakembereknek új menetrendet alkotni. Az aktuális tervezésben aktívan részt vett az a munkacsoport, amelynek tagjai voltak a Volánbusz Zrt. szakemberei és sofőrje is.

A mostani kezdeményezés e kereteket kibővítik, ami nagyjából plusz 300 millió forintba fog kerülni éves szinten a városnak. A terv szerint ez 10%-os járatbővülést és nagyjából 350 ezer plusz hálózati kilométert jelenthet bevezetése esetén.

Cser-Palkovics András kitért a leglényegesebb intézkedésekre is:

  • Csökkentenék az átszállások számát, a kórház elérhetőségét javítanák és városrészeket összekötő járatokat alakítanának ki. Mindezek elsősorban a 30-as járatcsalád átalakításával lesznek lehetségesek.
  • Bővítenék a késő esti menetrendet, az utolsó járatok éjfél környékén fognak indulni. Jogos kívánsága volt ez a későn végzőknek és szórakozni vágyóknak egyaránt.
  • Több városrész elérhetősége fog javulni azzal, hogy átalakítanának néhány járatot. Néhány konkrét példa: A megújuló 44-es a Jancsár utcából a Vasútállomást, Rendelőintézetet, Kórházat, Budai utat, Piac teret érintve a Hübner András utcáig jár, majd vissza ugyanezen az útvonalon.
  • A 38-as járat beépül a 27-esbe, a Csapó utcától az Európa, illetve a Videoton Ipari Park felé közlekedik. A 41-es járat – a 40-es járatot magába olvasztva – sűrűbben jár majd csúcsidőben és azon kívül is. Ezzel a járattal a Maroshegyen lakók közvetlenül elérik a Vasútállomást, Rendelőintézetet, Kórházat.

A tervezetet részletesebben itt lehet áttekinteni.

Biztatok és kérek mindenkit, hogy a következő hetekben fordítson rá egy kis időt, tekintse át a javaslatainkat, és eszerint adjon visszajelzést számunkra! Minden észrevételt várunk a buszmenetrend@szekesfehervar.hu e-mail címre! - emelte ki Cser-Palkovics András.

A polgármester azzal zárta, hogy a bővítésnek a költségvetési fedezetét, ami fél évre 150 millió forint, már tartalmazza az idei büdzsé, amit pénteken fogadhat el a város közgyűlése. Így összesen mintegy 2,62 milliárd forintot fordítunk a helyi közlekedésre 2022-ben.

Ha ez megtörtént, majd a tervezés és a konzultáció lezárult, akkor a végleges hálózatfejlesztési tervet és menetrendet várhatóan áprilisban mutatják be, a bevezetés pedig legkorábban idén nyáron történhet meg.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek