Elkészült az Új Csóri úti körforgalom bővítésének megvalósíthatósági tanulmányaElkészült az Új Csóri úti körforgalom bővítésének megvalósíthatósági tanulmánya
Elkészült az a megvalósíthatósági tanulmány, illetve tanulmányterv, amelyet még tavaly indított el Székesfehérvár Önkormányzata - írja az Önkormányzati Kommunikációs Központ. A város az Új Csóri út kapcsán felmerült közlekedési problémák megoldása érdekében tett lépéseket, amelyek elsősorban a jelentősen túlterhelt körforgalom, illetve a város határában lévő útszakasz vonatkozásában vizsgálják a lehetséges megoldásokat.
Bár állami, a Magyar Közút kezelésében lévő útról van szó, a probléma fehérvári, így felvállaltuk, hogy minimum az előkészítésbe beszállunk – írja közösségi oldalán dr. Cser-Palkovics András polgármester, aki a körforgalom turbósítására, kétsávosítására, valamint a jelenleg járda nélküli szakasz átalakítására is kitér bejegyzésében.
Mint írja, Székesfehérvár közlekedési és környezetvédelmi érdeke egyértelmű: bővíteni kell az Auchan és az Új Csóri körforgalmat is, támogatni kell az M200-as autópálya és negyedik sztrádalejáró beruházás megvalósítását, emellett pedig folyamatosan csökkenteni kell az átmenő forgalmat, különös tekintettel a nehézgépjárművekre. Ennek érdekében őszre több egyeztetést is kezdeményez a Magyar Közúttal és az illetékes állami szervezetekkel, hogy közösen dolgozzák ki a megvalósítás ütemezését, lépéseit.
„Egy olyan önkormányzat, mely csak a markát tartja az állam felé, nem jól működik, nem partner az állam számára és nem jól szolgálja a közösséget. Ezért Fehérváron igyekszünk erőnk szerint minden területen együttműködni, ha kell szerepet vállalni az állami feladatokban is. Ezzel azt is jelezni szeretnénk egyben, hogy települési szinten több érdemi feladatot is képesek vagyunk ellátni a jövőben. Az Új Csóri út és körforgalom ügyében is ennek megfelelően járunk el!" - írja bejegyzésében a polgármester, hozzátéve eddig mintegy 15 milliót költöttek önkormányzati forrásból, és a város által megrendelt tanulmányok, tervek elkészültek.
A forgalomszámlálás, a drónos megfigyelés és egyéb adatgyűjtés eredményeinek elemzése alapján a következő lépéseket tehetik az Új Csóri úti körforgalom problémájának megoldására, a teljesség igénye nélkül:
- Az Új Csóri úti lámpás és sima kereszteződések optimalizálása, áttervezése, korrekciója, ugyanis a körforgó terhelésének csökkentése nem értelmezhető az Új Csóri problémáinak kezelése nélkül.
- A körforgalom lehető legegyszerűbben, legolcsóbban történő turbósítása, illetve kétsávosítása. Ez is – a beavatkozás végleges műszaki, forgalmi tartalmától függően – sok tízmilliós vagy több száz milliós nagyságrend lehet. Ellentétben viszont az állami pénzügyi forrásra váró Auchan-körforgóval (és annak több milliárdos költségével), ha lehet, komolyabb földmunka és átmérő-változtatás nélkül oldanánk, oldhatnánk meg.
- A biztonság növelése érdekében járdaépítés az Új Csóri út most járda nélküli szakaszán. Ez a gyalogosoknak és a buszmegállóba tartók számára lenne elengedhetetlen előrelépés.
A polgármester kiemeli, a hatástanulmány egyértelműen kimutatja: városunk legnehezebb csomópontjainak torlódásait csak az országos úthálózat bővítése kezelheti hosszú távra.
A hatástanulmány ide kattintva érhető el.