Versenyképes Járások Program: Veszprémben egyeztettek a polgármesterek
Fehérvár Médiacentrum fotója
Simon Erika
Versenyképes Járások Program: Veszprémben egyeztettek a polgármesterek

Fontos a térségi gondolkodás, de Fehérvár szempontjából az is, hogy hozzáférjen a befizetett szolidaritási hozzájárulási alap egy részéhez - röviden így összegezhető a Versenyképes Járások Program első, Veszprémben tartott egyeztetése, mely Székesfehérvár, Veszprém és Zalaegerszeg városvezetése és Navracsics Tibor közt zajlott.

A Székesfehérvár, Veszprém és Zalaegerszeg alkotta Pannon-tengely alkotta gazdasági erőforrás a magyar gazdaság egészét dinamizálhatja a jövőben – jelentette ki a közigazgatási és területfejlesztési miniszter a Versenyképes Járások Program első egyeztetésén, Veszprémben.

Az érintett települések a városok közigazgatási határain túlmutató összehangolt fejlesztésekről, és az ezekhez felhasználható forrásokról tanácskoztak, Veszprémben. 

A program kidolgozásáért felelős Navracsics Tibor az egyeztetést követően elmondta a három város önmagában jelentős szerepet játszik a magyar nemzetgazdaságban, azonban, ha hajlandóak az együttműködésre, akkor egy olyan erővé válhat a térség, mely nemcsak az ország nyugati részét, de az ország egészét dinamizálhatja.

"Mától kezdve a három város képviselői közös munkát határoztak el, amelynek az a célja, hogy ez a térség  - a hagyományaihoz és földrajzi helyzetéhez méltó módon  - a magyar nemzetgazdaság erőssége legyen továbbra is, illetve egy dinamikusabb felzárkózás révén fel tudja venni a versenyt Burgenlanddal, illetve a régióval határos, más országokhoz tartozó régiókkal is" - fogalmazott Navracsics Tibor.

A térségi fejlesztéseket a 2025-től befizetett helyi iparűzési adótöbbletből finanszírozná a kormány az eredeti tervek szerint  - azonban Fehérvár érdeke az lenne, ha nem csak az iparűzési adó növekmény, hanem a befizetett szolidaritási hozzájárulás egy részéhez is hozzá férne a város. Szintén a megyei jogú városok érdeke lenne az, ha a Versenyképes Járások Program keretében nem csak fejlesztésekre, hanem üzemeltetésre is lehetne pénzt lehívni – minderről az egyeztetést követően már Cser-Palkovics András beszélt:

"Úgy látom, tudunk eredményeket a programban elérni, de akkor azt ne csak fejlesztésekre, hanem üzemeltetésre is lehessen fordítani. Másrészt: hogy a jövőben, ha lehet, akkor ne az iparűzésiadó-növekmény, hanem a szolidaritási hozzájárulás visszahozatala legyen a fő finanszírozási alap."

Ezzel ugyanis komoly előrelépéseket tudna elérni Székesfehérvár.

Jövőre körülbelül 8.8-9 milliárd forint lesz a város szolidaritási hozzájárulása, ha ennek csak a 25-30%-át vissza tudná igényelni Fehérvár és agglomerációja, akkor abból már komoly volumenű fejlesztéseket lehetne évről évre megvalósítani, legyen szó közösségi közlekedés-, vagy kórház fejlesztésről.

Az egyeztetések jövő év elején folytatódnak, az ígéret szerint akkorra várhatók konkrétumok is a fejlesztéspolitikai elképzelések terén, példádul, hogy az Auchan körforgalom átépítése – ezen program részét képezi e majd a jövőben. 

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek