7 évnél régebbi cikk

Az megvan, hogy a Call of Duty legújabb részén magyarok is dolgoztak? - DIGIC Pictures interjú
Fehérvár Médiacentrum fotójaAz megvan, hogy a Call of Duty legújabb részén magyarok is dolgoztak? - DIGIC Pictures interjú

Már a boltok polcain a népszerű FPS lövölde, ami a második világháborúba kalauzol minket. Az előzetes is igencsak látványosra sikeredett, ami nem csoda, hiszen a projektben egy magyar csapat, a DIGIC Pictures is részt vett. Őket faggattuk a részletekről.

November 3-án hivatalosan is megjelent a Call of Duty: WWII, amelyben ismételten, a korábbi legsikeresebb részek után (Call of Duty I-II.) a második világégés véres hadszínterein találjuk magunkat. A játék sztorijára koncentráló trailer rendesen odatette magát, így alaposan felcsigázta a gamer társadalmat. A történet itt még nem ért véget, ugyanis megtudtuk, hogy magyarok is munkálkodtak a Call of Duty: WWII átvezető videóin, javarészt az ő animációik köszöntek vissza a bemutatón.

A magyar csapat, a DIGIC Pictures sajnos sok mindent nem árulhatott el a CoD projektről, ám annál többet tudhattunk meg a cég felépítéséről, tevékenységéről és korábbi munkáiról.

Mi is pontosan a DIGIC Pictures?

A DIGIC Pictures egy 3D animációs stúdió, mely 2002-ben jött létre. A cég jelenleg 270 főt foglalkoztat. Alkotásaival évről-évre a legnevesebb nemzetközi, szakmai fesztiválokról hozza el a díjakat a stúdió. A cég portfóliójában elsősorban videójátékok bemutató- és átkötő filmjei, játékfilmek és reklámfilmek sorakoznak.

Hogyan robbantatok be a videójáték piacra?

Az első projekt 2002-ben, az Armies of Exigo intro filmje volt, ami egy fantasy univerzumban játszódó stratégiai játék. Ez és a 2004-ben készített Warhammer: Mark of Chaos hozta meg az áttörést.

Mely nevesebb játékoknál vagytok érintettek?

Olyan híres játékokhoz készítettünk CG trailereket, illetve átvezető cinematicokat, mint a Call of Duty, Destiny, Final Fantasy XV, az Assassin’s Creed sorozat, Uncharted, Halo, League of Legends vagy a Witcher.

Egy régi kedvenc, a Splinter Cell:

 Hogy jön a megkeresés a nagyobb játékfejlesztőktől, kiadóktól?

Rabb Sándor Alex, a cég alapítója jó kapcsolatrendszerrel rendelkezik, és ennek köszönhetően a nagy játékstúdiók már maguktól is megtalálnak minket. A DIGIC nemzetközi szinten történő elismeréséhez a számos szakmai fesztiválon szerzett díj is hozzájárul.

 

A legtöbb ügyféllel már régi kapcsolata van a cégnek. Ezek olyan játékkiadók, illetve játékstúdiók, akikkel már számos projekten volt lehetőségünk együtt dolgozni, és akik meg vannak elégedve a DIGIC által szolgáltatott minőséggel. Természetesen számos alkalommal kapunk megkereséseket új ügyfelektől is, akikkel igyekszünk már a projekt legelejétől kezdve a legjobb kapcsolatot kialakítani.

Hogyan kerültetek szóba például az egyik kedvenc játékomnál, a Dragon Age 2-nél?

A Bioware és Electronic Arts látókörébe 2009 környékén kerültünk, leginkább az Assassin’s Creed 2 trailere keltette fel érdeklődésüket. A DIGIC ekkoriban kezdett el trailereket gyártani ismertebb játékokhoz. A Bioware-től egyszerre kaptunk lehetőséget a Dragon Age 2 és a Mass Effect 3 együttműködésre, amely összesen három trailert eredményezett.

A Dragon Age 2 trailere:

Hogyan készül egy trailer? 

Egy-egy projekt megvalósítására általában 6-8 hónap áll rendelkezésre. Ez az idő magába foglalja az előkészületeket is. Játékkiadótól függ, hogy mennyire kapunk szabad kezet a kreatív folyamatokban.

Van, hogy az ügyfél már egy előre megálmodott koncepcióval, forgatókönyvvel érkezik, de olyan is előfordul, hogy ránk bízzák a kreatív developmentet, és még a forgatókönyvet is mi írjuk. Természetesen a megrendelővel végig folyamatos egyeztetés zajlik az egész gyártási folyamat alatt.

Az első lépés mindig a kreatív koncepció egyeztetése, letisztázása. Ha megvan a forgatókönyv, akkor elkezdődhetnek a forgatások. A cég saját motion capture stúdióval rendelkezik, ahol a játék karaktereit színészek, kaszkadőrök keltik életre, majd az anyag átkerül a directorial, illetve az animáció részlegekre, ahol elkészül a film animatic verziója. Ezek után kerülnek kialakításra a játék helyszínei, a hátterek, a karaktereket pedig szintén elkezdik kialakítani és finomítani az artist kollégák.

A videók készítése során találkoztok igazi színészekkel?

A filmek karaktereinek megelevenítéséhez professzionális színészek és kaszkadőrök mozgását, illetve arcjátékát használjuk. A DIGIC dolgozott már együtt olyan nemzetközi ikonokkal, mint például Bill Paxton, Kevin Spacey vagy akár Kit Harington a Trónok Harcából.

A DIGIC Pictures munka közben:

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek