Clear sky16 °C
2019. március 23. szombat Beáta
Menü

Székesfehérvár az ország egyik legaktívabb kerékpáros városa

Székesfehérvár az ország egyik legaktívabb kerékpáros városa
Bringások a székesfehérvári Critical Mass-on (Fotó: szekesfehervar.hu)

Közel hatezer bringás rajzolta meg Magyarország bringás hőtérképét, amely azt is megmutatta: Székesfehérvár az egyik legaktívabb kerékpáros város.

Négy év szünet után indított újra az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Magyar Kerékpárosklub a 2007-ben életre hívott Bringázz a Munkába! kampányt. Ám ezúttal egy újítást is bevezettek: a Bike Citizens alkalmazást, amely majdnem 6000 regisztrált bringás tekeréseit mérte.

„A kampány három legaktívabb városa Budapest, Székesfehérvár és Debrecen volt” - összegezte az eredményeket Halász Áron, a Magyar Kerékpáros szóvivője a Vörösmarty Rádiónak. - „A mobilapplikációval egyszerűen lehetett mérni a bringázást, és mindenki térképet kapott saját útvonaláról, de a térképek segítségével azt is le tudtuk szűrni, hogy adott városnak melyek a legsűrűbben bringázott útvonalai.”

A végeredmény pedig nemcsak Székesfehérvár aktivitását mutatta, hanem szépen megrajzolta városunk kerékpáros hőtérképét is, ugyanis a névtelen, nem azonosítható adatokból jól látszik, hogy milyen útvonalakon tekertek a játék résztvevői.

Székesfehérvár kerékpáros hőtérképe (Fotó: Magyar Kerékpárosklub)
Székesfehérvár kerékpáros hőtérképe (Fotó: Magyar Kerékpárosklub)

„Végeredményként a bringások rajzolták meg az ideális és forgalmas útvonalakat, bár az applikációban van útvonaltervező is, ami arra ad támpontot, hogy merre érdemes elindulni. A legtöbb helyen látszik, hogy ahol nagy az autóforgalom, ott hajlandóak az emberek olyan kerülőket tenni, amelyek kis forgalmú vagy kerékpáros útra visznek, vagyis nagyobb biztonságérzetet adnak. Székesfehérváron egyébként a Berényi út, a Palotai út, Hosszúsétatér és Homoksor jól bringázott. Nagyon hasznos az applikáció arra is, hogy segítse a kerékpáros szakmai munkáját. Amikor például egy-egy város vezetőivel arról egyeztetünk, hogy hol, milyen fejlesztésekre lenne szükség, akkor ezek a térképek komoly támpontot adnak a mindennapos kerékpárosok gyakorlatából.” - emelte ki Halász Áron.

A klub reprezentatív felméréséből egyébként az is kiderült, hogy sokaknak éppen az jelent akadályt a bringázásra, hogy túl sok az autó. A többség azt szeretné, hogy a lakóövezetekben kisebb legyen a forgalom, a nagyobb utak mentén pedig olyan kerékpársávok vezessenek, amelyek tényleg segítik a közlekedést. Ennek ellenére vagy éppen ezzel együtt egyre nagyobb a bringázási hajlandóság: a felnőtt lakosság 70 százaléka valamilyen gyakorisággal kerékpározik, és 38 százalékuk heti rendszerességgel közlekedik biciklivel, bár a nagyobb városokban ez az arány alacsonyabb.

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Galéria

Ez van

A hét embere

Eseménynaptár