4 évnél régebbi cikk

Itt a YouTube Music és a YouTube Premium!
·TechKocka·Utolsó frissítés: undefined
Fehérvár Médiacentrum fotójaItt a YouTube Music és a YouTube Premium!
·TechKocka·Utolsó frissítés: undefined

Az online zenehallgatás már jó ideje elkezdte háttérbe szorítani a rádióhallgatást, a fiatalok pedig egészen biztos, hogy többen hallgatnak Spotifyt és Apple Musicot, mint rádiót. Erre tesz most rá egy lapáttal a Google.

Május közepétől hazánkban is elérhetővé vált a nálunk is egyértelműen piacvezető videómegosztó közösségi portál, a YouTube előfizetéses változata. Ez pedig nem más, mint a címben is már említett YouTube Music és a YouTube Premium.

Nem mondom, kicsit fáziskésésben van a Google ezzel az online streames zenehallgatással, de ki tudja? Lehet lenyomja a konkurens Spotifyt és az Apple Musicot belátható időn belül. Bár azt is látni kell, hogy volt már ilyen elgondolása a Google-nek. Ez volt az éppen pár hete bezárt Google+, mely enyhén szólva sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Annak idején a Facebook megszorongatására találták ki a Google+ közösségi felületét, de az elmúlt évek nem igazolták vissza a fejlesztők reményeit. Abban csak bízhatunk, hogy a YouTube fizetős verziója nem jut a Google+ sorsára. De ahelyett, hogy vészmadárkodnék, nézzük meg, mit is kínál most a YouTube.

A videós közösségi portál ezen új lehetőségei csak nálunk (meg a környező országokban) számítanak újdonságnak. Ahogy az lenni szokott, Amerikában és Európa nyugatabbi felén már több mint egy éve működnek. Az mindenesetre biztató jel, hogy az elmúlt hónapok statisztikái arra ösztökélték a Google-t, hogy nyissanak keletebbre is.

Amiért a Google kitalálta a YouTube Musicot, az nem más, mint a reklámmentes zenehallgatás és videónézés. Aki nézett már YouTube videót, tudja, hogy az utóbbi időkben már-már idegesítően rengeteg reklámmal van teletűzdelve a portál. Van úgy, hogy hosszabb videó megnézése közben akár kétszer is hirdetéssel tömik a fejünket. Plusz előtte, utána! De most ennek vége - már ha fizetünk. De mennyit is ér ez meg nekünk?

A Google is elvégezte a kötelező piacelemzést, és úgy lőtték be az árakat, hogy egy kicsivel a konkurensek alá célozzon. A Spotify belépő havidíja 4,99€, ami a pillanatnyilag 326 forintos euró árfolyamon számolva kicsivel magasabb, mint a YouTube 1 490 forintos havidíja. Ezért az összegért azt kapjuk, hogy egy külön alkalmazáson keresztül (melyet letölthetünk a Play Áruházból vagy az AppStore-ból) online zenét hallgathatunk a saját ízlésünknek megfelelően válogatva - természetesen idegesítő reklámok nélkül.

A YouTube Music komoly előnye, hogy a felhasználók az alkalmazáson keresztül hozzáférhetnek minden olyan zenéhez és videóhoz, ami megtalálható a YouTube-on is. Ennek ott lesz jelentősége, hogy a konkurens zenelejátszókkal szemben a YouTube-on hatalmas a magyar előadók aránya.

Ha kicsivel többet is áldozunk a havidíjra, akkor 1 790 forintért már miénk lehet a YouTube Premium is, mely a YouTube Musicnál annyival tud többet, hogy a videós tartalmakból is eltűnnek a reklámok.

 

A fenti táblázatban jól áttekinthető, hogy miket is kínál a YouTube a fizetős konstrukciók keretében.

A Google új funkciói természetesen böngészőből is elérhetőek, ez főként a reklámmentes videózás tekintetében lehet érdekes. A YouTube Music innen érhető el, a YouTube Premium pedig ide kattintva várja az előfizetőket. Jó hír, mindkettő lehetőség kipróbálható: adatainkat megadva egy hónap próbaidőszak áll rendelkezésünkre. Igaz, a regisztrációnál meg kell adnunk bankkártyaadatainkat is, de ez ne aggasszon senkit sem, mert a havidíj csak az első hónapot követően lesz levonva. Addig pedig van lehetőségünk kipróbálni a zenehallgatást, és akár azt is mondhatjuk, hogy köszönöm nem kérem - bár erre azért elég kicsi az esély.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek