Koronavírus: információs vonal indult a kórházban kezelt betegek hozzátartozóinakKoronavírus: információs vonal indult a kórházban kezelt betegek hozzátartozóinak
Az egyetem honlapján közzétett közleményben azt írták, hogy a +36 1 459 1500 telefonszámon az 1-es melléket választva a nap 24 órájában témák szerint menüpontokba rendezett tájékoztatás hallható, emellett a leggyakoribb kérdésekre adott válaszok a Klinikai Központ honlapján olvashatók, írja az MTI.
Hétköznapokon 8 és 16 óra között személyesen a diszpécserek is elérhetők a 6-os gomb megnyomásával, náluk egy adott beteg állapotáról is lehet érdeklődni, erről tájékoztatást azonban csak az orvosi dokumentációban a beteg által megjelölt hozzátartozó kaphat - tudatták. A hozzátartozókat arra kérik, hogy telefonon csak nagyon indokolt esetben érdeklődjenek, ha a beteg állapota engedi, vele tartsák a kapcsolatot, hiszen a napi vizitek során minden beteg részletes tájékoztatót kap a vele kapcsolatos tudnivalóról.
Kitértek arra is: a járványügyi helyzet miatt csak korlátozottan, speciális esetekben, kritikus állapotú vagy intenzív ellátást igénylő betegek esetében van lehetőség látogatásra, amelyet hétköznapokon munkaidőben az érintett klinika igazgatójával lehet egyeztetni.
Az engedélyezett látogatóknak a szükséges védőfelszerelést biztosítják. A fekvőbetegeknek - az intenzív és sürgősségi betegfelvételi osztályok kivételével - hetente két alkalommal küldhető csomag, amelyet a beteg nevével, szobaszámával ellátva az intézet portáján kell leadni - ismertették.
A közlemény szerint az információs vonalra azért van szükség, hogy a hozzátartozók kiszámítható módon információhoz juthassanak a legfontosabb gyakorlati kérdésekről, ugyanakkor az orvosok és ápolók minden figyelmüket a betegellátásnak szentelhessék.