Éveken át megtévesztette vásárlóit az eMAGÉveken át megtévesztette vásárlóit az eMAG
Az eMAG webáruház több száz kampányát érintő akciótartási gyakorlatát vizsgálta meg a GVH, egészen 2014 júliusáig visszamenőleg. Az eljárás feltárta, hogy a vállalkozáscsoport a kampányok során nem alakított ki olyan belső szabályokat, amik biztosították volna, hogy „eredeti” árként a termék tényleges, jellemző ára jelenjen meg: ehelyett az áthúzott árak korábban csak alkalomszerűen, nagyon rövid időre érvényesültek - írja a Media1-hez is eljuttatott szerdai közleményében a GVH.
A cégcsoport az eljárás során együttműködött a Versenyhivatallal, és a jogsértés jóvátételét célzó intézkedéscsomag megvalósítását vállalta a hatóság felé. Ennek során az eMAG felhagy a megtévesztő akciókkal, megfelelően átalakítja árképzési és árfeltüntetési gyakorlatát, és ezt a piactéri partnereitől, azaz az eladóktól is elvárja.
Emellett az elmúlt 12 hónapban vásárlók egyenként 3000 forint értékű kuponkedvezményben részesülnek, összesen legalább körülbelül 1,08 milliárd forint értékben.
A cégcsoport továbbá nagyságrendileg 2,88 milliárd forint értékben vállalja, hogy elősegíti a magyar vállalkozások online kereskedelmi jelenlétét: többek között jutalék-csökkentéssel, oktatással, hirdetési felülettel és logisztikai szolgáltatásokkal támogatja majd partnereit. A vállalások lehetőséget biztosítanak magyar cégek külpiaci terjeszkedésre is az eMAG külföldi (román és bolgár) platformjain. Mindez hozzájárulhat a magyar vállalkozások külpiacra jutásához, export árbevételének növeléséhez, gazdasági helyzetének javításához, különösen a jelenlegi pandémiás helyzetben.
A nemzeti versenyhatóság a vállalások teljesítésének előírása mellett 200 millió forint bírság megfizetésére is kötelezte a platform üzemeltetőit: a Dante International SA-t, illetve az Extreme Digital - eMAG Kft.-t, akik azt is vállalták, hogy nem támadják meg bíróságon a GVH döntését.
Az eMAG a hatóság közleményére úgy reagált, hogy a 2018-as Black Friday-kampányát találta kifogásolhatónak a GVH. A cég a portfolio.hu-n közölte,
az akciók megszervezése kapcsán mind az árazás, mind a készletezés vonatkozásában körültekintően járt el, nem tévesztette meg a fogyasztókat.