2 évnél régebbi cikk

Pál Loránd
Tatai Fényes Tanösvény: mesébe illő cölöpséta a láperdő ölelésében
·Utazáskirándulás·Utolsó frissítés: undefined

Mivel ezerrel tombol a nyár, ezért ismételten útnak indultunk, választásunk pedig ezúttal a Tatai Fényes Tanösvényre esett, amelynek már a nevéből is ki lehet találni, hogy nem mindennapi túráról van szó.

Bár jó előre megterveztük a túrát, szerencsére pont egy lájtosabb hidegfront után vetettük bele magunkat a Tatai Fényes Tanösvény csodálatos élővilágába, így a napsugarak után vágyakozó növények és állatkák külön pikantériát adtak az amúgy is csodálatos látványnak.

De ne szaladjunk ennyire előre!

A Tatai Fényes Tanösvény Tata mellett található, Fehérvárról alig egy óra alatt letudhatjátok a távot: mi a 81-es-Söréd-Gánt-Oroszlány-Környe útvonalon haladtunk, és a folyamatos bámészkodás következtében fel sem tűnt, hogy már egy ideje zakatolunk, így érzésre pikk-pakk bevetésre készen álltunk a tanösvény bejárata előtt.

Rövid útbaigazítás után gyorsan megtaláltuk az cölöpsétányt is, így alig vártuk, hogy átadjuk magunkat a láperdő faóriásainak.

Az első tíz percben nem igazán láttunk semmi említésre méltót: csak egy-két náddal körbenőtt apróbb lápossal, meg egy lezárt résszel találkoztunk, amely azért volt elbarikádozva, mert a vihar miatt letöredezett faágakat ritkították (utólag kiderült, hogy ez azért volt, mert szembe mentünk a forgalommal - mentségünkre legyen szólva, hogy út közben sehol sem volt kitáblázva, merre is van az előre).

Nem sokkal a tiltott rengeteg után felfedeztem egy másik ösvényt is, amelyen szerencsére szabad volt a járás, így gyorsan előreosontam, és amit ott találtam, arra egyszerűen nincsenek szavak:

A több perces gyönyörködés után kiderült, hogy az újonnan felfedezett szakasz másik végét blokkolták a kíváncsi szemek elől, így visszatérve a főútvonalra elérkeztünk a Tatai Fényes Tanösvény (számunkra) leglátványosabb részéhez, ahol nem viccelek, több órát időztünk.

A folytatásban pedig már a sokat emlegetett láperdő következett a sorban. Percenként valami meglepetéssel szembesültünk: hol egy teknősbéka, hol egy kacsacsalád bukkant fel a nádasok között, én meg nem győztem kattogtatni.

Az élmény egy hatalmas kilátóban csúcsosodott ki (lehet, hogy mégsem mi mentünk a menetiránnyal szemben?), ahonnan olyan látvány tárult elénk, amelyet egyszerűen nem akartunk otthagyni.

A tanösvény még az utolsó kanyarokban is tudott olyat mutatni, amelytől szájtátva nyúltunk a fényképezőgéphez.

Pál Loránd

A Tatai Fényes Tanösvény búcsúajándéka

Álmaimban nem gondoltam volna, hogy ilyet élményben lesz részem Magyarországon, amely során pár órára olyan világba csöppentem, ahonnan nem nagyon akaródzott visszatérni a valóságba.

A Tatai Fényes Tanösvény igazi léleknyugtató túra, amelyet egyszer mindenkinek át kell élnie.