5 étel, amivel felturbózhatod az immunrendszeredet
·Gasztroétel·Utolsó frissítés: undefined
5 étel, amivel felturbózhatod az immunrendszeredet
·Gasztroétel·Utolsó frissítés: undefined

Még melenget minket az őszi napsütés, de már nincs messze a hideg téli időszak, amikorra kell a plusz támogatás az immunrendszerünknek. Íme 5 étel, amivel segíthetünk szervezetünknek felkészülni.

Egy-egy melegebb nappal ugyan még hetekig kényeztet majd minket az időjárás, ám az esték egyértelműen jelzik, elkezdődött az ősz. Az éjszakák már hidegek, és csak a legelszántabbak hagyják éjjelre nyitva az ablakokat, reggelente pedig mindig elő kell venni a pulcsikat és a vékonyabb dzsekiket is

Az őszi-téli, nyálkásabb időszak mindenki számára plusz odafigyelést igényel, hiszen könnyebb megfázni, a kósza vírusok - főként az óvodákban, iskolákban - jönnek-mennek, hamarabb döntenek le a lábunkról minket. 

Íme, 5 olyan ételt és italt, ami minden felnőttnek és gyermeknek segíthet abban, hogy egy kicsit felturbózza az immunrendszerét a hűvös-esős idő beállta előtt. 

Áfonya

Az áfonyának nagyon magas az C-, A- E-vitamin tartalma, valamint gazdag cinkben, vasban, káliumban és magnéziumban is. Tele van antioxidánsokkal, amelyek segítik a káros szabadgyökök lekötését a szervezetben.

Az Aucklandi Egyetem kutatásai szerint az áfonyában is megtalálható antioxidánsok, a flavonoidok fogyasztása 33 százalékkal csökkentette a megfázások előfordulását. 

Az immunerősítő hatása mellett van még egy plusz jótékony hatása: az áfonyában található lutein védi a szem egészségét, sőt a fekete áfonya kimondottan hatékony a korral járó szembetegségek megelőzésében.

Brokkoli

Kevés egészségesebb étel kerülhet a tányérunkra, mint a brokkoli: magas C-, E-, A-vitamin tartalma, pluszban kimondottan sok rostanyag és antioxidáns is található benne. A zöld színű zöldségek sok klorofillt tartalmaznak, ezáltal kiemelkedő a méregtelenítő hatásuk.

A hölgyeknek pedig jó hír: egy csésze brokkoli 100%-ban fedezi a kollagén termeléséhez szükséges vitaminokat, így kiváló ránctalanító, az A-vitamin tartalma miatt pedig a sejtek megújulását is segíti. 

Citromos víz

A citrusfélék jótékony hatását nem kell részletezni, a citromos víz képességei meg egyértelműen szuperek: nemcsak emésztéssegítő hatása kiváló, de kitűnő méregtelenítő is.

Gyulladáscsökkentő hatással is bír, magas C-vitamin tartalma megfázás, nátha esetén nagy segítséget nyújt. Hatalmas szerepe van a szervezet egészséges működésének fenntartásában azáltal, hogy serkenti a fehérvérsejtek működését és a sejtek falát is erősíti. 

Étcsokoládé

Finom, finom és finom. Na, meg egészséges is, hiszen az étcsokoládé hihetetlenül hasznos a megfázás kezelésében. Magas koncentrációban tartalmazza teobromin nevű antioxidánst, ami bizonyítottan csillapítja a köhögést.

Ha pedig forró csokit készítünk belőle, akkor a szuper reggeli, napindító ital a lelkünket is erősíti munkakezdés előtt.

Olajos magvak

A legtöbb olajos mag tartalmaz E-vitamint, ami fontos a betegségek megelőzésében: napi 50 mg E-vitamin fogyasztása 28%-a csökkenti a megfázás kialakulását.

A diófélék, például a mandula, tele vannak vitaminnal és egészséges zsírokkal, a natúr napraforgómag pedig jó foszfor, magnézium és szelén forrás is.

Borítókép: Pixabay.com/silviarita
Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek