Fair15 °C
2020. szeptember 27. vasárnap Adalbert
Menü

Az óraátállítás pozitív hatásai

Az óraátállítás pozitív hatásai
Kicsit nehezebb most felkelni (Fotó: pixabay.com)

Ha eddig minden nap hétkor keltem, akkor mostantól igazából hatkor kell ébrednem – húzhatod a szádat rosszkedvűen az óraátállításra gondolva. Ne feledd azonban, hogy ezzel együtt hosszabbodnak a nappalok, talán végre lesz kedved edzeni is reggelenként, és néhány héten belül esténként is napsütésben fagylaltozgatva korzózhatunk a sétálóutcán.

Még ha önmagában lehangoló is, hogy egy órával hamarabb kell ezután felkelni a megszokottnál, fogjuk inkább fel pozitívan az óraátállítást. Hiszen a nyári időszámítás már önmagában is jól csengő kifejezés: jelzi, hogy közeleg a strandszezon, a napozás, fürdőzés, a hosszú esték, kerti grill partik csábító időszaka. Addig is élvezzük a tavaszt, az egyre hosszabbodó nappalokat, melyek energiával töltik fel a szervezetünket.

Igaz, hogy korábban ébredünk, de ennyivel több órát is töltünk a nappali világosságban, növelve szervezetünk D vitamin tartalékait. Javul a hangulatunk, a téli lehangoltság már a múlté. Sokkal szívesebben szervezünk már szabadtéri programokat, sétákat, kirándulásokat, a friss levegő pedig szintén élénkítő hatással van a szervezetre, csökkenti a betegségek kockázatát. A hosszabb nappalok még azt is elősegíthetik, hogy kevesebb közúti baleset történjen, hiszen a szürkületi és a sötét órák a legveszélyesebbek.

Arra azonban mindenképpen oda kell figyelnünk, hogy ezután is időben feküdjünk le, ne „csaljuk el” azt az egy órát, így segíthetjük leginkább, hogy a bioritmusunk is alkalmazkodjon az óraátállításhoz. A házipatika.com szerint akár tizennégy napig is eltarthat, amíg a szervezet teljesen megszokja az új ritmust. Különösen érzékenyek lehetnek rá a kisgyermekek, az idősek valamint a szív és érrendszeri betegségben szenvedők. „A biológiai óra márpedig nem játékszer, életünket számos szinten irányítja, a gének aktivizálásától kezdve a hormonszabályozásig, befolyásolja a magatartást, az érzékelést és a teljesítményt is. Feladata többek között az anyagcsere, a szív- és érrendszer, valamint az immunrendszer optimalizálása” – írják.

A lényeg tehát, hogy aludjunk eleget, levegőzzünk sokat, és tegyük minél aktívabbá a szabadban töltött időt!

Vasárnapra virradóra az órákat éjjel kettő óráról háromra kell állítani.

Kapcsolódó cikkek

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák


Ez van

A hét sztorija

  • A trágyadombon nő a legnagyobb tök
    A trágyadombon nő a legnagyobb tök
  • A SPAR ingyenesen ad maszkot feledékeny vásárlóinak
    A SPAR ingyenesen ad maszkot feledékeny vásárlóinak
  • Pozitívra javította Magyarország adósosztályzati kilátását a Moody's.
    Pozitívra javította Magyarország adósosztályzati kilátását a Moody's.
  • Elkészültek a Magyarországon gyártott lélegeztetőgépek
    Elkészültek a Magyarországon gyártott lélegeztetőgépek
  • ELHALASZTJÁK A MOL FEHÉRVÁR VASÁRNAPI, KISVÁRDAI BAJNOKI MECCSÉT
    ELHALASZTJÁK A MOL FEHÉRVÁR VASÁRNAPI, KISVÁRDAI BAJNOKI MECCSÉT
  • Bővítik a Sóstón a játszóteret
    Bővítik a Sóstón a játszóteret
  • Köztársaság Mozi - kezdődik a felújítás és a Nemzeti Emlékhely látogatóközpont építése
    Köztársaság Mozi - kezdődik a felújítás és a Nemzeti Emlékhely látogatóközpont építése
  • További nyolc új autóbusz érkezik Székesfehérvárra
    További nyolc új autóbusz érkezik Székesfehérvárra

Eseménynaptár