Partly cloudy13 °C
2019. november 21. csütörtök Olivér
Menü

Az óraátállítás pozitív hatásai

Az óraátállítás pozitív hatásai
Kicsit nehezebb most felkelni... (Fotó: newsmax.com)

Ha eddig minden nap hétkor keltem, akkor mostantól igazából hatkor kell ébrednem – húzhatod a szádat rosszkedvűen az óraátállításra gondolva. Ne feledd azonban, hogy ezzel együtt hosszabbodnak a nappalok, talán végre lesz kedved edzeni is reggelenként, és néhány héten belül esténként is napsütésben fagylaltozgatva korzózhatunk a sétálóutcán.

Még ha önmagában lehangoló is, hogy egy órával hamarabb kell ezután felkelni a megszokottnál, fogjuk inkább fel pozitívan az óraátállítást. Hiszen a nyári időszámítás már önmagában is jól csengő kifejezés: jelzi, hogy közeleg a strandszezon, a napozás, fürdőzés, a hosszú esték, kerti grill partik csábító időszaka. Addig is élvezzük a tavaszt, az egyre hosszabbodó nappalokat, melyek energiával töltik fel a szervezetünket.

Igaz, hogy korábban ébredünk, de ennyivel több órát is töltünk a nappali világosságban, növelve szervezetünk D vitamin tartalékait. Javul a hangulatunk, a téli lehangoltság már a múlté. Sokkal szívesebben szervezünk már szabadtéri programokat, sétákat, kirándulásokat, a friss levegő pedig szintén élénkítő hatással van a szervezetre, csökkenti a betegségek kockázatát. A hosszabb nappalok még azt is elősegíthetik, hogy kevesebb közúti baleset történjen, hiszen a szürkületi és a sötét órák a legveszélyesebbek.

Arra azonban mindenképpen oda kell figyelnünk, hogy ezután is időben feküdjünk le, ne „csaljuk el” azt az egy órát, így segíthetjük leginkább, hogy a bioritmusunk is alkalmazkodjon az óraátállításhoz. A házipatika.com szerint akár tizennégy napig is eltarthat, amíg a szervezet teljesen megszokja az új ritmust. Különösen érzékenyek lehetnek rá a kisgyermekek, az idősek valamint a szív és érrendszeri betegségben szenvedők. „A biológiai óra márpedig nem játékszer, életünket számos szinten irányítja, a gének aktivizálásától kezdve a hormonszabályozásig, befolyásolja a magatartást, az érzékelést és a teljesítményt is. Feladata többek között az anyagcsere, a szív- és érrendszer, valamint az immunrendszer optimalizálása” – írják.

A lényeg tehát, hogy aludjunk eleget, levegőzzünk sokat, és tegyük minél aktívabbá a szabadban töltött időt!

Vasárnapra virradóra az órákat éjjel kettő óráról háromra kell állítani.

Kapcsolódó cikkek

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Ez van

A hét sztorija

  • Hármas karambol történt az Új Csóri út és a Szent Flórián körút kereszteződésénél
    Hármas karambol történt az Új Csóri út és a Szent Flórián körút kereszteződésénél
  • Egészséges csecsemőt találtak a Kecskeméti Kórház inkubátorában
    Egészséges csecsemőt találtak a Kecskeméti Kórház inkubátorában
  • A világ legjobb utazási célpontjai közé választották az Országos Kéktúrát
    A világ legjobb utazási célpontjai közé választották az Országos Kéktúrát
  • Európai szintű összefogást sürget a méhészek érdekében az agrárminiszter
    Európai szintű összefogást sürget a méhészek érdekében az agrárminiszter
  • Krisztus Király Napok Székesfehérváron
    Krisztus Király Napok Székesfehérváron
  • AM-államtitkár: növelni kell a mezőgazdaság termelékenységét és jövedelmezőségét
    AM-államtitkár: növelni kell a mezőgazdaság termelékenységét és jövedelmezőségét
  • Jogsértés igen, de jogellenes fogva tartás nem történt a röszkei tranzitzónában
    Jogsértés igen, de jogellenes fogva tartás nem történt a röszkei tranzitzónában
  • A klímavészhelyzet lett az év szava
    A klímavészhelyzet lett az év szava

Eseménynaptár

  • Erős földrengés volt Laosz és Thaiföld határán
    Erős földrengés volt Laosz és Thaiföld határán
  • Péntekig várják az adományokat az Öreghegyi Közösségi Házba
    Péntekig várják az adományokat az Öreghegyi Közösségi Házba
  • Amerikaland című kiállítás az Öreghegyi Közösségi Házban
    Amerikaland című kiállítás az Öreghegyi Közösségi Házban
  • Ma van a "Ne gyújts rá!" világnap
    Ma van a "Ne gyújts rá!" világnap