7 évnél régebbi cikk

Miért éri meg a Wizz Airnek, hogy októbertől ingyenes lesz náluk a nagy kézipoggyász?
·UtazásWizz Air·Utolsó frissítés: undefined
Fehérvár Médiacentrum fotójaMiért éri meg a Wizz Airnek, hogy októbertől ingyenes lesz náluk a nagy kézipoggyász?
·UtazásWizz Air·Utolsó frissítés: undefined

Október 29-től már a nagyméretű kézipoggyászért sem kell külön díjat fizetni a Wizz Air járatain. Ennek ellenére a társaság nem garantálja, hogy csomagunk tényleg velünk is utazik majd a kabinban.

Amire napok óta várnak az utazási hírekre és fapados társaságokra szakosodott portálok, blogok, ma megtörtént: a Wizz Air bejelentette, hogy október 29-től ingyenessé teszi a nagyméretű kézipoggyászt is.

Ahogy Váradi József, a társaság vezérigazgatója szerdán az MTI-nek fogalmazott: ingyenessé teszi a nagyméretű kézipoggyászt is a magyar kötődésű Wizz Air a járatain, de a fedélzetre csak az elsőbbségi beszállással rendelkező utasok vihetik fel biztosan a csomagot. Így a téli menetrend életbe lépésével, október 29-től már nem csak a kis, de a nagyméretű kézipoggyászért sem kell majd fizetni. Elmondása szerint az intézkedés bevezetése még nem jelenti azt, hogy minden utas kézipoggyásza a kabinban utazhat majd. Előfordulhat ugyanis, a repülőgép telítettségétől függően, hogy néhány kézipoggyászt a repülőgép alsó csomagtárolójában helyeznek el.

Kipróbáltuk, hogy mindez a gyakorlatban mit jelent és mennyire ingyenes is valójában az az ingyenes.

Két foglalást hajtottunk végre: az elsőt augusztus 26-szeptember 2. közöttre, Londonba időzítettük, a másodikat ugyanoda, csak az október 29-i változtatás utáni időszakra foglaltuk.

Az augusztusi foglalás esetén a kisméretű kézipoggyász (42 x 32 x 25 cm) minden esetben díjmentesen vihető az utastérbe, a nagyméretűért (56 x 45 x25 cm) azonban ekkor még fizetni kell 5700 forintot utanként. Hiába fizetünk azonban felárat: a Wizz Air az Airbus A320-as gépnél az első 80, míg az A321-es típus esetében az első 90 fizetős, vagyis elsőbbségi beszállással utazó kézipoggyászát utaztatja biztosan a kabinban. Ha tehát későn állunk be a reptéren a sorba, simán végignézhetjük, ahogy a gondosan bepakolt motyónk végül mégis a gép csomagterében köt ki. Ez csak abban az esetben lehet probléma, ha a kézipoggyászt kitömtük törékeny cuccokkal vagy oda pakoltuk be a notebookunkat. 

Ezen a videón azt láthatjuk, ahogy éppen a London-Luton reptéren - ahova a mi próbafoglalásunk is szól - hogyan kezelik a munkások a csomagtérből kipakolt bőröndöket, táskákat:

Szóval ha ezt garantáltan szeretnénk megúszni, akkor érdemes az elsőbbségi beszállás feláras extrát (WIZZ AIR Priority) választani, ami az augusztusi út esetében oda és vissza is 2200 forintra rúg. Az elsőbbségi beszállás lényege, hogy a várakozó sortól függetlenül az elsők között szállhatunk a gépre és garantáltan lesz helye a kézipoggyászunknak is.

A második próbafoglalásunk szintén Londonba szólt, csak már novemberre.

Október 29-től a foglalási oldalon már csak egy kézipoggyász méret van. Ez ugyan néhány centiméterrel kisebb (55 x 40 x 23 cm), mint a változtatás előtt megadott nagy méret és egy maximális 10 kg-os súlyhatárt is feltüntetnek. Ráadásul a kézipoggyász alatt felhívják az utasok figyelmét arra is, hogy a kabinban korlátozott hely áll a csomagok rendelkezésére, így ha biztosan egy légtérben akarnak utazni a cuccukkal, akkor ne habozzanak a WIZZ Prioity-t választani. Erre az útra egyébként 2 x 1250 forintba kerül ez a szolgáltatás, tehát nagyjából fele annyiba, mint az augusztusi időpontra. 

Összességében tehát ha tehetjük, érdemes az elsőbbségi beszállást választani, és mivel várhatóan egyre többen teszik majd ezt ősztől, célszerű korán érkezni a reptérre, hogy a gép típusától függően az első 80-90 beszálló között legyünk. A nagy méretű poggyász kicsit kisebb lesz, így aki eddig a pár napos utakat letudta egy kisbőrönddel vagy hátizsákkal, október végétől még jobban össze kell, hogy húzza magát, legalábbis a Wizz Air járatain mindenképpen.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek