5 évnél régebbi cikk

Intelmek az M7-es autópálya használatához a 70-es évekből
·Közlekedésretró·Utolsó frissítés: undefined
Intelmek az M7-es autópálya használatához a 70-es évekből
·Közlekedésretró·Utolsó frissítés: undefined

Ismét kifutott egy újabb nyári szezon az M7-esen. Sajnos idén is volt minden, amit nem szerettünk volna: zsúfoltság, baleset, idegállapot, ökölrázás. Mondhatnánk, van, ami nem változik sosem, hiszen a 70-es években készült filmremek hasonló pillanatokat idéz, igaz, itt a főszereplők a KGST autócsodái.

A film első képkockái a kezdeteket idézik, amikor még csak a Balaton felé lehetett közlekedni, és a Budapest felé tartó szakasz építése olyan reménytelenül lelassult, hogy a félkész autópályát a nyári szezonban minden vasárnap délután egyirányúsítani kellett a főváros felé. Bár a baktató lovak és a lovaskocsi nem éppen 2019-es hangulatot idéz, a nyári csúcs, az idegeskedés, úgy tűnik, nem változott semmit. Pedig mostanra akad néhány sáv az autópályán, amit használhatunk...

A pálya másik oldala végül 1975-re készült el, helyes autópálya-használatról pedig az akkori szaksajtó adott eligazítást. Ezek közül néhány intelem egyébként még ma is megállja a helyét, és üdvös lenne, ha mindenki meghallaná például azt, hogy az autópálya nem alkalmas terepvezetésre, kikocsikázásra, friss jogosítvánnyal rendelkezők első szárnypróbálgatásaira, a roncsokból összefércelt kocsik bandukolására vagy az újonnan generálozott motorok bejáratására. Mindehhez még megkapjuk Vörös István és a Prognózis örökbecsű zenéjét, a Sárga Angyalt és némi össznépi gumicserét. A többi meg történelem...

Borítókép: autonavigator.hu
Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek