3 évnél régebbi cikk

A székesfehérvári önkormányzat segít a gyermekfelügyelet megszervezésében, helyszínt is biztosít
·Hírekkoronavírus·Utolsó frissítés: undefined
A székesfehérvári önkormányzat segít a gyermekfelügyelet megszervezésében, helyszínt is biztosít
·Hírekkoronavírus·Utolsó frissítés: undefined

Mivel a jogszabály nem teszi lehetővé az óvodai ügyeletet az óvodafenntartóknak és az önkormányzatoknak, ezért a lehetőségekhez mérten próbál segíteni a székesfehérvári önkormányzat a családoknak és a munkáltatóknak - tájékoztatott Cser-Palkovics András polgármester Facebook-oldalán.

"Az óvodákban – az iskolákhoz hasonlóan – rendkívüli szünetet rendeltek el, tehát a város óvodáit be kell zárjuk március 8-a és április 7-e között. Bár az önkormányzat és az óvodák vezetői, munkatársai felkészültek arra, hogy a tavaly tavaszi időszakhoz hasonlóan biztosítani tudjuk a gyermekfelügyelet lehetőségét a családok részére az ügyelet megszervezésével, erre a megjelent jogszabályok alapján jelenleg nincs lehetősége az óvodafenntartóknak, így az önkormányzatoknak sem" - ismertette a jelenlegi helyzetet pénteki tájékoztatójában dr. Cser-Palkovics András, kiemelve, a székesfehérvári önkormányzat mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a jogszabályok által engedett módokon és formában segítsen a szülőknek és a családoknak a következő hetekben.

A tájékoztató így folytatódik:

  • A jogszabály lehetőséget ad arra, hogy a munkáltatók maguk szervezzék meg a dolgozóik gyermekeinek a felügyeletét. A felügyeletet kizárólag kvalifikált óvodai dolgozó láthatja el, ezért az önkormányzat szakmai segítséget nyújt a munkáltatóknak, és 450 fős óvodapedagógusi állományának tagjait felkéri arra, hogy önkéntes alapon – de természetesen a bérük folyósítása mellett – vállalják el a felügyeletet a különböző fehérvári munkáltatóknál. Az önkormányzat összeköti a gyermekfelügyeletet megoldani kívánó cégeket az óvodákkal és pedagógusokkal, hogy a lehető legtöbb munkáltató a lehető leggyorsabban megoldhassa dolgozói számára a gyermekfelügyeletet. A munkahelyi gyermekfelügyelet megszervezését legkésőbb a tevékenység megkezdését megelőző napon be kell jelenteni a települési önkormányzat polgármesterének, továbbá a népegészségügyi feladatkörben eljáró Járási Hivatalnak. Amennyiben az Önkormányzat segítségét igénylik a gyermekfelügyelet megszervezésében, ezt a munkáltatók a meszaros.attila@pmhiv.szekesfehervar.hu elérhetőségen jelezzék Alpolgármester Úr számára!

  • Tekintettel arra, hogy a járványhelyzet megoldásához, a betegellátáshoz és az oltások bonyolításához a kórházi és az alapellátásban dolgozók, valamint a mentőszolgálat állománya abszolút nélkülözhetetlenek, az önkormányzat külön épület biztosításával segíti gyermekeik felügyeletét, hiszen ez sem a kórházépületben, sem a rendelőkben nem volna megoldható.

  •  Amely család igényli az óvodai étkezést, azt tudjuk biztosítani. Az igényt előző nap délig jelezhetik az óvodában. Az ételt munkanapokon 12.00 és 12.30 között lehet elvinni az óvodából.

  • Az állam a bölcsődékben nem rendelt el rendkívüli szünetet, így azok hétfőn rendes munkarendben várják a kisgyermekeket. Önkormányzatunk az intézményvezetőkön keresztül már felajánlotta a bölcsődei dolgozók részére az ingyenes tesztelés lehetőségét. Arra kérek minden családot és szülőt, hogy csak abban az esetben vigyék gyermeküket a bölcsikbe, ha a felügyeletet nem tudják más módon megoldani!

  • Amennyiben az ideiglenes jogszabályok változnának, az önkormányzat készen áll arra, hogy haladéktalanul beindítsa a hagyományos ügyeleti rendszert a város óvodáiban.

A tájékoztatóban az önkormányzati bérlakásban élők helyzetére is kitér: "A Székesfehérváron önkormányzati tulajdonú bérlakásban élők, 2020. december 10. napja és 2021. március 31. napja között lejáró bérleti jogviszonya a 305/2020. (XII.10.) számú határozattal 2021. április 30. napjáig automatikusan meghosszabbításra került."

A részletek és a teljes tájékoztató a leni posztra kattintva olvasható: 

Borítókép: Facebook/Dr. Cser-Palkovics András
Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek