InnoSchool - Sikerrel zárult a digitális tananyag teszteléseInnoSchool - Sikerrel zárult a digitális tananyag tesztelése
A tananyag koncepciója még 2018-ban született meg, s céljául tűzte ki a középiskolás diákok vállalkozói ismereteinek bővítését egy olyan élményalapú oktatási szemlélet bevezetésével, melynek központi eleme egy digitális játék volt.
A digitális játékban a diákok saját vállalkozásukat dolgozhatják ki az ötlettől az üzleti tervig.
A tananyag külön érdeme, hogy a vállalkozói készségek fejlesztése mellett a társadalmi vállalkozásokat is fókuszába helyezi. A tanulók hat témakörhöz – idősgondozás, környezetvédelem, munkaerő-elvándorlás, gyermekjólét, vidéki térségek és kirekesztett csoportok – kapcsolódó kihívásokat és társadalmi szükségleteket ismerhettek meg, s ezek megoldására hozták létre saját virtuális cégüket.
A tananyag gyakorlati tesztelésére 2020. október és 2021. februárja között került sor a Székesfehévári Szakképzési Centrum iskoláiban.
Az új szemléletű oktatóanyaggal összesen több mint 150 diák ismerkedett meg és játszotta végig tanári vezetés mellett. Bár a járványhelyzet nem könnyítette meg sem a tanulók, sem az oktatók helyzetét, az oktatási anyaggal kapcsolatos tapasztalatok pozitívak voltak.
„Szerintem fenomenális próbálkozás! Nekem nagyon tetszik minden olyan dolog, ami megmutatja a jövő lehetőségeit a jelen folyamatain keresztül. Ráadásul nagyon jó a hozzá kapcsolódó tartalom is. Sokat lehet belőle tanulni és érzékenyíteni a korosztályt” – vélekedett a tesztelésben résztvevő egyik középiskolai tanár.
A programról további információkat talál az alábbi oldalakon:
http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/innoschool
http://www.kdriu.hu/innoschool/
Project co-funded by European Union funds (ERDF, IPA, ENI)
A projekt A Duna Transznacionális Programból, az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával, az Európai Unió és a Magyar Állam társfinanszírozásával valósult meg.