Buszhálózat-bővítés április 1-től Fehérváron: már letölthető az új menetrendfüzetBuszhálózat-bővítés április 1-től Fehérváron: már letölthető az új menetrendfüzet
A mostani bővítéssel mintegy 280 ezer kilométerrel növekszik a hálózati teljesítmény, amivel együtt 2024-ben összesen mintegy 3,5 millió kilométer lesz a fehérvári helyijáratok éves futásteljesítménye. A plusz táv körülbelül 300 millió forint többletköltséggel jár, ezzel együtt Székesfehérvár Önkormányzata több mint 2,8 milliárd forint hozzájárulást fizet a közösségi közlekedési szolgáltatásért.
2023-ban közel 40 százalékkal nőtt a jegy- és bérleteladások száma 2022-höz képest, a jövőben pedig arra számítanak, hogy a menetrend bővítése még nagyobb utasszám-növekedést hoz. A havonta eladott diákbérletek száma átlagosan 4200-ról, 11 500-ra növekedett, áprilistól pedig a 65 év alatti, de már nyugdíjas utazók számára is – hasonló konstrukcióban, mint a diákbérletnél – 280 és 340 forint lesz a bérlet ára.
A hálózatbővítés eredményeként több városrészből lesz elérhető a kórház átszállás nélkül, az Alba Ipari Zóna új területeire is el lehet jutni busszal, és a városrészeket összekötő járatoknak köszönhetően csökken az átszállások száma is.
A hálózat bővítésénél két fontos szempontot vettek figyelembe: egyrészt biztosítani kell a hamarosan nyíló Alba Aréna multifunkcionális rendezvénycsarnok elérését, másrészt az elmúlt években jelentősen kibővült Alba Ipari Zónában is szükségessé vált a járathosszabbítás, hogy a munkavállalók könnyebben közelíthessék meg a Rozmaring utca környékén épült új cégeket.
Egyes vonalak városrészeket összekötő járatokká válnak, illetve a déli összekötő utat is bevonják a közösségi közlekedésbe.
Járatok késő éjszaka
Fontos változás lesz továbbá, hogy minden városrész irányába indítanak járatot éjfél körül, így egyszerűbb lesz a hazajutás egy színházi előadás, bármilyen más belvárosi rendezvény, illetve a késői munkavégzés után. Eszerint a 10-es járat a Maroshegyre, a 912-es az Alsóváros – Őrhalmi szőlők irányába, a 24-es és 32-es járat az Öreghegyre, a 34-es a Felsővárosba és a Fecskepartra, illetve a 37-es a Feketehegyre megy majd.
A kórház közvetlen elérése
A módosításokkal több városrészből lehetséges lesz a kórház közvetlen elérése. A Hunyadi utcai rendelőintézeténél a 43-as és a 44-es járatokon kívül megáll majd a 16-os, a 20-as és a 37-es járat is. További változás lesz, hogy a 13, 13A, 13G, a 13Y, a 27, a 29 és 30 járatok beolvadnak más járatokba, így ezekkel az utazók már nem fognak találkozni.
Ezen buszjáratok feladatait veszik át a meghosszabbodó 12Y, 14G, 16, 20, 24, 37 és 42-es járatok. Az intézkedéstől várhatóan hatékonyabb lesz a közösségi közlekedés.
A 2024. április 1-től érvényes menetrendi füzet ide kattintva tölthető le! További részletek, ismertetők, útvonaltervező és a vonalhálózati-térkép itt érhetők el.