Új KRESZ: változhatnak az elektromos rollerekre vonatkozó szabályok
Fehérvár Médiacentrum fotója
Zsiday Ádám
Új KRESZ: változhatnak az elektromos rollerekre vonatkozó szabályok

Hamarosan új KRESZ léphet életbe Magyarországon, amely számos változást hozhat a közlekedésben. Az elektromos rollerekre vizsga is kötelezővé válhat, miközben szigorúbb büntetések jöhetnek a járdán való szabálytalan közlekedésért. A várható változásokról Szálka Miklós közlekedési szakértő beszélt.

Magyarországon hamarosan életbe léphet az új KRESZ, amelynek kidolgozása már javában zajlik – derült ki egy friss jelentésből.

Az elektromos rollerekkel közlekedők számára akár vizsgakötelezettséget is előírhatnak, és jelentős büntetésekre számíthatnak azok, akik a járdán közlekedve veszélyeztetik a gyalogosokat. Emellett az autópályákon egy új sebességhatár bevezetése is napirenden van.

A Magyar Nemzet információi szerint az új KRESZ egyik kiemelt célja a kerékpárosokra és elektromos rollerekre vonatkozó előírások pontosítása, valamint a személyautók autópályás sebességkorlátozásának esetleges módosítása, erről beszélt a közszolgálati televízió egyik reggeli műsorában Szálka Miklós közlekedési szakértő is, aki szerint,

Bár egyes országokban betiltották ezeket a járműveket, Magyarországon inkább olyan szabályozásra törekednek, amely biztonságosabbá teszi a használatukat.

Véleménye szerint elengedhetetlen lesz meghatározni a számukra kijelölt közlekedési útvonalakat. 

A szakértő arról is beszélt, hogy a jövőben főutakon való közlekedés esetén láthatósági mellény viselése is kötelezővé válhat. Továbbá szigorúbb szabályokat sürget a kapucniban, illetve fülhallgatóval közlekedő biciklisek és rolleresek számára, mivel ez a gyakorlat rendkívül balesetveszélyes.

Felmerült az is, hogy a rolleresek számára KRESZ-vizsgát írhatnak elő. 

Az elképzelések szerint azoknak, akik 20 km/h feletti sebességgel közlekednek, az úttesten kell haladniuk, főúton pedig kötelező lehet a fényvisszaverő mellény viselése. "A járdák nem arra valók, hogy ezeken a járműveken haladjanak az emberek. Ezt meg kell szüntetni" – fogalmazott határozottan a szakértő. 

Szálka Miklós kitért arra is, hogy nem támogatja a 140-150 km/h sebességhatár bevezetését a hazai autópályákon. Hangsúlyozta, hogy bár több nyugat-európai országban engedélyezett a 150 km/h sebesség, a biztosítók ezekben az esetekben sem vállalnak felelősséget a balesetekért.

Az előzetes tervek szerint az új KRESZ-nek március végére olyan formába kell kerülnie, hogy a kormány jóváhagyhassa. Azonban a hatályba lépésig még több időre lesz szükség, hogy minden érintett megfelelően felkészülhessen az új előírások alkalmazására. 

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek