Fehérvári csapatok győzelmével zárult a IV. Harman Hackathon
Fehérvár Médiacentrum fotója
Simon Erika
Fehérvári csapatok győzelmével zárult a IV. Harman Hackathon

Mind a középiskolások, mind az egyetemisták között a fehérvári diákok, hallgatók ötletei bizonyultak a legkreatívabbnak a negyedik alkalommal megrendezett Harman Hackathon versenyen. A résztvevő 14 csapatnak 24 óra állt rendelkezésére, hogy egy jövőbeli európai középváros közlekedési rendszerét ellássák olyan innovatív segítő megoldásokkal, amelyek 2055-ben is megállnák a helyüket.

Forgalomhoz igazodó lámpa, önvezető autók, alternatív járműflotta és intelligens kereszteződés is javíthatja majd egy Székesfehérvár nagyságú város közlekedését néhány évtized múlva, vélik azok a ma még az iskolapadban ülő, leendő szakemberek, akik a kétfordulós Harman Hackathon döntőjében 24 óra alatt keresték a legjobb megoldást a jövő közlekedési problémáinak megoldására.

Az Óbudai Egyetem Alba Regia Kar, a Harman Becker Kft. és Székesfehérvár Önkormányzata által negyedik alkalommal rendezett ötlet- és prototípus fejlesztő versenyen a tíz, középiskolásokból és négy, egyetemistákból álló csapat szombaton délelőtt mutatta be projektjét a szakmai zsűri előtt, amelyben a versenyt kiíró szervezetek képviselői foglaltak helyet. Székesfehérvár Önkormányzatát Mészáros Attila alpolgármester képviselte.

Az idei feladatkör a jövővel foglalkozott, a következő 30 évre tekintettek előre

A versenyzőknek el kellett képzelniük egy európai középváros közlekedési rendszerét 2055-ben. A hipotézis szerint a város lakossága megnőtt, az energiaforrások átalakultak, környezettudatosság van és mindennapossá váltak az autonóm rendszerek. A döntőben a résztvevő csapatoknak olyan innovatív technológiai megoldás prototípusát kellett megalkotniuk, amely hozzájárul a fenntartható, biztonságos és élménydús városi közlekedéshez.

A középiskolás kategóriában első helyen végzett a Mikrobi csapat, amelyet a Székesfehérvári Szakképzési Centrum Széchenyi István Műszaki Technikum diákjai alkottak.

Kiss Antal István tanítványai, Krausz Ádám, Lopert Péter Ottó, Bokor Márk és Kertai Kevin egy önvezető autós projektet valósítottak meg, amely egy jövőbeni városban szolgálja a környezettudatos, gazdaságos, fenntartható közlekedést, létrehozva a tökéletes forgalmat. Az okos kereszteződés érzékeli az autók távolságát.

Az autók kommunikálnak egymással, ha sebességük változna – egyik gyorsul, másik lassul – így el tudnak menni egymás mellett egy lámpa nélküli kereszteződésben. Második helyen a szintén fehérvári NSZKP, míg a harmadik helyen a szegedi VLM végzett.

A felsőoktatási kategóriában szintén fehérvári győzelem született. A Palotai MotorSOKK csapatát három barát alkotja, akik fehérváriak, ám más-más oktatási intézménybe járnak.

Borz Sándor a Pannon Egyetem villamosmérnök szak hallgatója, Vaczula Dominik az ÓE Alba Regia Karon tanul gazdálkodás-menedzsmentet, míg Major Krisztián, az SzfSZC Széchenyi István Technikumában a programozás ismereteit sajátítja el. Projektjükben egy olyan kommunikáló kereszteződést alkottak meg, amely az általuk fejlesztett alkalmazással kommunikál. Ez sebességet, útvonalat ajánl egy gyorsabb, rövidebb, veszélymentesebb úthoz.

Ezen kívül a kereszteződés a jövő önvezető autóival is képes kommunikálni, ezáltal plusz információkat ad, a kétirányú kommunikációval plusz biztonságot nyújt az önvezető autóval közlekedőknek. A négy egyetemi csapat közül második helyen a veszprémi Hegyi Harma(n)t csapata végzett, míg a harmadik helyezett a budapesti KMSZ KFT – Korlátolt Fantáziájú Társaság lett.

Természetesen a szervezőknek köszönhetően senki nem távozott üres kézzel a versenyről. Az eredményhirdetésen minden csapat megkapta a helyezésének megfelelő Harman dollárját, amelyet aztán értékes ajándékokra válthattak be a fiatalok.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek