5 évnél régebbi cikk

Székesfehérvárról rajtol jövőre a Giro d'Italia egyik szakasza
Fehérvár Médiacentrum fotója
ÖKK/Simon Erika
Székesfehérvárról rajtol jövőre a Giro d'Italia egyik szakasza

A Giro d'Italia három szakaszát is Magyarországon rendezik jövőre, ebből az egyik Székesfehérvárról indul Nagykanizsa irányába. A világ egyik legnépszerűbb kerékpáros körversenyének harmadik etapja 2020. május 11-én (hétfő) rajtol Fehérvárról.

A Szépművészeti Múzeum Román Csarnokában tartott csütörtöki sajtótájékoztatón ismertetett útvonal alapján az első szakasz 2020. május 9-én, szombaton egy 9,5 kilométeres budapesti időfutam lesz, amely a Hősök teréről indulva az Andrássy úton halad, érinti a Parlamentet, majd a Dunán át a Clark Ádám téren keresztül a Várban zárul. A második etap ugyancsak a Hősök teréről rajtol, majd a Pilisen átkelve a Dunakanyarban haladva Esztergomon és Pannonhalmán át Győrben ér véget a 193 kilométeres táv.

A harmadik, 197 kilométeres szakasz Székesfehérváron kezdődik május 11-én (hétfő), a Balatont Balatonfürednél éri el, aztán a Tihanyi-félszigetről Keszthelyen át halad a nagykanizsai befutóig. A pontos útvonalat ebben a videóban lehet megnézni:

Székesfehérvár polgármestere biztos abban, hogy a város méltó helyszíne lehet a világ egyik legnézettebb sporteseményének is: 

– Nagy öröm a koronázóváros sportot szerető közösségének, hogy az elmúlt években a kerékpáros forgatag a Tour de Hongrie-nak köszönhetően „bevette” városunkat – mondta Cser-Palkovics András a Székesfehérvár.hu-nak. – Most pedig a világ második legrangosabb körversenye, a Giro d’Italia mezőnye érkezik majd Székesfehérvárra, hogy nálunk rajtoljanak el a háromhetes verseny harmadik napján.

A polgármester kiemelte: a város lakói büszkék lehetnek arra, hogy a verseny rendezői úgy értékelték, a Magyarország gyönyörű tájain át vezető nyitónapok részeként Székesfehérvár méltó és szép helyszíne lesz a Giro d’Italiának.

– Sportos hagyományaink és eredményeink miatt is kiemelt jelentőségű számunkra, hogy az eddig csak a tévéképernyőn keresztül csodált nemzetközi klasszisokat: a sprintereket, hegyi- és időfutammenőket, no és az őket kísérő modern „karavánokat” városunkban láthatja a közönség – folytatta Cser-Palkovics András. – Biztos vagyok abban, hogy ez az esemény túlmutat azon a néhány napon, amíg a hazai szakaszok tartanak. A Giro óriási segítség nekünk a kerékpáros kultúra továbbépítésében, ehhez kapcsolódóan közösségi programokat és újabb kerékpáros fejlesztéseket fogunk megvalósítani. A jövő évi verseny fehérvári programjainak előkészítésébe pedig a helyi kerékpáros civil szervezeteket is bevonjuk.

Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos elmondta, az olasz körversenyt akár napi 3-400 ezer szurkoló nézi az utak mentén, míg a televízióban meg lehet mutatnia világnak Magyarország látványosságait, tájait és műemlékeit.

– Remélem, jövőre itt is több százezer ember kinn áll az út mentén boldogan, és évek múltán is büszkén emlékszik vissza, hogy látta a Giro d''Italiát – fogalmazott Révész, aki egyben a szervezőbizottság vezetője is. Kiemelte, hogy a Giro fókuszba helyezi a sportágat Magyarországon, segíti a hazai kerékpározás térnyerését, elfogadottságát. Hozzátette: bízik benne, hogy a fiatal és tehetséges generáció tagjai közül Peák Barnabás, Valter Attila vagy Dina Márton a mezőnnyel tekerhet az útvonalon, amelyet szerinte a jövő évi Giro legszebb szakaszai közé sorolnak majd.

Mauro Vegni, a Giro d''Italia versenyigazgatója felidézte: az elmúlt években Dublinban, Amszterdamban és Jeruzsálemben városi egyéni időfutamot rendeztek, a bevált módszert folytatták idén Bolognában, és a budapesti Grande Partenza nyitó akkordja is ez lesz. Kiemelte, az időfutam-specialistáknak kedvező rövid táv utolsó másfél kilométere 4 százalékos emelkedővel zárul. Így már ezen kioszthatják a legjobb hegyi menőt illető kék trikót az összetett elsőt illető rózsaszín, a sprinterek pontversenyében első ciklámen és a legjobb fiatalt illető fehér trikó mellett.

Kifejtette, a második, enyhén dombos szakasz csodálatos tájakon vezet, s bár 23 kilométerrel a cél előtt érinti a pannonhalmi Apátságot, ezzel együtt is a sprintereknek kedvez majd várhatóan. Szintén sík etap lesz a harmadik, ahol ugyancsak mezőnyhajrá várható, s szintén remek országimázsnövelőnek nevezte.

Szilasi László, a 2020-as magyar Giro-projekt szakmai vezetője az MTI-nek elmondta, a nagykanizsai befutó utáni lesz az olasz körverseny történetének legnehezebb transzfere. Először fordul elő ugyanis az, hogy külföldi helyszín után másnap Olaszországban megy tovább a verseny. Ezúttal kedden már Szicíliában állnak rajthoz a kerekesek. A sármelléki reptérről hétfőn este két charterjárat és egy cargo-repülőgép szállítja a karavánt Szicíliába, míg a csapatok a versenyzéshez nélkülözhetetlen egy-egy buszt, kamiont és autókat már eleve oda küldik, hiszen ennyi idő alatt Magyarországról nem lehetne ennyi járművet átszállítani.

Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette. A Giro 1909 óta íródó történetében eddig 13 alkalommal rajtolt a viadal Olaszországon kívül, legutóbb tavaly, amikor Izraelben volt a Grande Partenza.

A Fehérvár Televízió így számolt be a bejelentésről:

(Forrás: MTI, Székesfehérvár.hu)

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek