Partly cloudy26 °C
2019. június 18. kedd Levente
Menü

Öt tipp, hogyan ébredj könnyebben a borongós napokon

Öt tipp, hogyan ébredj könnyebben a borongós napokon
Egy vödörrel sem lesz elég? (Fotó: theodysseyonline.com)

Nem, nem azt fogjuk most javasolni, hogy még az ágyban fekve igyál meg öt kávét egymás után. Ennél azért kicsit több erőfeszítésre lesz szükség a frissesség visszanyeréséhez.

Amikor szürke, esős napok sora váltja egymást, sokan érezzük magunkat egész nap álmosnak. Hiába kóválygunk a sokadik bögre kávéval a kezünkben, ólmosan nehéznek érezzük minden tagunkat és valahogy nem akarnak kitisztulni a gondolataink. Pár apró tipp azonban segíthet felfrissülni.

1. Ébresztő masszázs

Ébredéskor még az ágyban fekve masszírozd át ujjbegyeiddel finoman az egész fejbőrödet, nyakadat, akár az arcodat is. Ne feledkezz meg a fülcipákról sem! Mindez rendkívül jót tesz az agy vérkeringésének, sokkal könnyebb lesz a nap első óráiban szellemi munkát végezned.

2. Kerüld a nehéz vacsorákat

A kellemes ébredés a lefekvéssel kezdődik. Az aranyszabály, hogy a lefekvés előtti három órában lehetőleg már ne egyél. Egy könnyű vacsora, mondjuk egy kis pulykamell salátával, olajos magvakkal díszítve egyrészt magnéziumban dús (így segít ellazulni), másrészt nem terheli az emésztőrendszeredet. Jobban alszol és nem ébredsz elnehezült érzéssel.

Miért vagyunk álmosak?
Amikor nedves, meleg légtömegek érkeznek csökkenő légnyomással, felhősödéssel akkor tompulnak a reflexeink, gyengül a koncentrációs képességünk, levertebbnek érezhetjük magunkat. – írja a meteoline.hu -A keringésünkre is rossz hatással lehet mindez, így a balesetveszély mellett a szívinfarktus veszélye is megnő. A lényeg azonban, hogy ne adjuk át magunkat mindezeknek az érzéseknek, hanem próbáljunk meg felülemelkedni rajtuk. Ha egészségi problémáink vannak, mindent csak mértékkel csináljunk, de a sétáról, levegőzésről, akkor se mondjunk le.

3. Aludd ki, de ne aludd túl magad

Bár egész nap az az érzés kísér, hogy legszívesebben ledőlnél egy órára szundikálni, nem feltétlenül az a megoldás, hogy annyit aludj, amennyit csak bírsz. Feküdj le időben, de ha nem is kell reggel időre ébredned, ne engedj a lustálkodás csábításának. Inkább egy könnyed reggeli tornával frissítsd fel magad, és igyál egy pohár zöld teát.

Hidegzuhany? Biztos? Biztos! (Fotó: yogajournal.ru)
Hidegzuhany? Biztos? Biztos! (Fotó: yogajournal.ru)

4. Reggel vegyél hideg-meleg váltózuhanyt

Lehet, hogy nem életed legkellemesebb két perce lesz, de annál jobban fogod érezni magad utána! Felfrissülsz és még a hangulatod is feldobódik. A váltózuhanyt kellemes meleggel kezd, majd hideggel folytasd, oly módon, hogy először a lábaidra, aztán jobb majd a bal karodra folyatod a vízpermetet, ezután a mellkasodra, a hátadra, és végül az arcodra. Válts ismét melegre, és két-három alkalommal ismételd a hőmérsékletváltást. Hideg vízzel fejezd be a zuhanyzást.

5. Sétálj a szabad levegőn

Igen, igen, akkor is, ha esik az eső. Előnyben vannak azok, akinek kutyájuk vagy gyerekük van, ők ugyanis nem hagyják az embert ellustulni, muszáj kimozdulni velük. Már egy kis mozgástól a szabadban is derűsebbnek érezhetjük magunkat, a nyári zápor illata pedig kifejezetten szívderítően hathat.

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Galéria

Ez van

A hét embere

Eseménynaptár

  • Állomásgondnokok vigyáznak a vasúti megállókra
    Állomásgondnokok vigyáznak a vasúti megállókra
  • Népi Építészeti Program - hétfőtől lehet pályázni
    Népi Építészeti Program - hétfőtől lehet pályázni
  • Támogatja a diákmunkát a Pénzügyminisztérium
    Támogatja a diákmunkát a Pénzügyminisztérium
  • Segítik a pályakezdő tanárokat
    Segítik a pályakezdő tanárokat