Így újították fel a másfél milliárd forintot érő, ritka BMW 507-est FehérváronÍgy újították fel a másfél milliárd forintot érő, ritka BMW 507-est Fehérváron
A bajor gyártó modelltörténetének egyik legexkluzívabb és legnépszerűbb ritkasága volt a BMW 507.
"1957-es az autó, ez abban az időben pont kétszer annyiba került, mint egy új Corvette. Ettől majdnem csődbe ment a BMW gyár" – vezet be a legendás autó történetébe minket Vaszilkó Balázs.
Csodálatos vonalak, karakteres megjelenés: a BMW 507 mindig is a bajor gyártó modelltörténetének egyik legexkluzívabb és legnépszerűbb ritkasága volt. Mindössze 252 darab és két prototípus készült belőle 1955 és 1959 között. A roadster egyik legendás tulajdonosa Elvis Presley volt, akinek autójához számos legenda kötődik, és közel 50 évig a világ azt hitte, hogy a király autója végleg elveszett, de ez egy másik történet…
A V8-as motorral felszerelt kabrió újjászületésének lehettünk tanúi Magyarországon. A korábbi külsőt már helyreállították, az eredeti színe ugyanis ezüst kék volt az autónak. A másfél milliárd forint értékű BMW 507 elég ritka autónak számít, hiszen ahogyan azt már említettük, 252 darabot gyártottak belőle, és manapság 26 ilyen autót ismerünk.
Nem is olyan egyszerű egy ilyen autót felújítani. Vaszilkó Balázs azt is elmesélte, hogy egyenesen a gyárból érkezett a dokumentáció, valamint jött egy mérnök is, aki el is mondta, hogy pontosan milyennek kell lennie az autónak.
Balázs azt is elárulta, hogy az autó viszonylag jó állapotban volt: egy kis fényezés, minimális lakatos munka, egy kis motorsimogatás után a teljes kárpitozásra szükség volt, ami a székesfehérvári műhelyben készült el.
"Az egész kihívás volt, hiszen ehhez az autóhoz nincs semmi. Eljött egy szakember, aki már látta, ismeri ezt a típust, és ő elmondta, hogy mit kell csinálni. Nem az van, hogy felmegyek az internetre, és veszek hozzá valamit, mert nincs. Ezt úgy kell legyártani, vagy a BMW-től megrendelni, és akkor ott legyártják" – árulta el a kulisszatitkokat Vaszilkó Balázs.
"Fából, bőrből készült, minden egyedi kézimunka. Az 1957-es autónak a fellelt fáit próbáltuk megmenteni, amennyire lehetett. Azért az eredeti '57-es faanyagot igyekeztünk megmenteni, mert ha újat gyártunk, akkor az már nem az! Mindenképpen bele kell rakni az autónak a szívét-lelkét! "– mondja a lelkes szakember.
Az autó hamarosan megy vissza Németországba, ahol egy múzeumban lesz majd látható. Vaszilkó Balázs és a Pepita Car csapata már készül a következő munkára: ami szintén BMW lesz, de abból tudomásunk szerint már csak egy darab létezik, és az is megy majd vissza a múzeumba.
A BMW 507 felújításának, kárpitozásának mozzanatait videónkban láthatjátok!