Egyedüli magyarként a Trofeo BernettinEgyedüli magyarként a Trofeo Bernettin
Trieszt előtt rajtoltak és Sistiana-nál értek a célba a vitorlázás szerelmesei az idén 48. alkalommal megrendezett Trofeo Bernetti-n. A versenyt egy sistinai vitorlás klub, a Pietas Julia szervezte meg, s 160 hajó nevezett be rá. – Köztük egy magyar hajó, a Lolita is, fedélzetén Séllei Norberttel és társaival: Simó Bélával, Nyull Balázzsal, Kovács Leventével, Both Péterrel, Harangozó Lászlóval és Noll Gergellyel.
A fiúk felkészültek ugyan arra, hogy nem szélcsendben fogják szelni a habokat, ám ekkora széllökésekre egyikük sem gondolt!
„Igen erős szeles versenyünk volt, ami azt jelenti, hogy az állandó 20-30 km/h szél mellett 40 km/h befújások úgynevezett pöffök tettek próbára minket.” – mesélte Séllei Norbert – „Ez elég nagy nehézséget és komoly kihívást jelentett még egy olyan tengerhez szokott csapatnak is, mint amilyenek mi vagyunk. Könnyebbséget jelentett ugyan a helyismeret, hiszen nem először vettünk részt ezen a versenyen, és elhoztuk már a kategória ezüstérmét is, de ezt a szelet biztosan nem fogom elfelejteni soha.”
A széllel kapcsolatban egy kis érdekesség: Tavaly, amikor második alkalommal indult el Norbi a csapattal a Trofeo Bernettin, a Lolitának félbe kellett hagynia a versenyt, mert teljes szélcsend honolt, és a legénység esélytelennek látta a célba érkezést a limitidőn belül. Hiába várták türelmesen a szelet, keresték a szélfoltokat.
Idén tehát ilyen probléma nem volt, és abszolút 34. helyezést ért el a magyar vitorlás, kategóriájukban pedig bronzérmesek lettek, melyet nagyon jó eredménynek tart Norbi, főként annak fényében, hogy az első húsz helyezést professzionális hajók szerezték meg – professzionális legénységgel. (Ők pedig nem számítanak annak – ahogyan a hajójuk sem.)
A csapat e versenyt az utolsó „edzésnek” szánta a Rolex Middle Sea Race előtt, amely egy Szicília-kerülő nyílt tengeri verseny. A fiúk egész évben erre a nagy megmérettetésre készültek: rengeteget edzettek rá és nagyon sok időt fordítottak a hajó karbantartásra is.
„A Rolex Middle Sea Race számunkra az év eseménye és amolyan „bakancslistás” is.” – vallotta be a fehérvári fiatalember – „Ez egy olyan hatalmas kihívás, amellyel eddig még soha sem szembesültem vitorlázásaim során. A táv nagyjából 600 tengeri mérföld, amely hozzávetőlegesen 1000 kilométer. Vagyis 4-6 napot fogunk egyfolytában, versenykörülmények között vitorlázni!”
Az említett verseny honlapja itt található meg, ha valaki szeretne bővebb információkat kapni róla.