Partly cloudy3 °C
2021. január 26. kedd Vanda
Menü
Házhozszállítás

Véget érhet az e-kereskedelem sikertörténete?

Véget érhet az e-kereskedelem sikertörténete?
Az e-kereskedelem növekedése 28% körüli lehet (Fotó: pixabay.com)

Noha a teljes kiskereskedelem jó esetben is pozitív nullán zárja az idei évet, a webáruházak rendkívüli növekedést tudtak felmutatni. Az utolsó negyedév eredményeit ma még csak találgatni tudjuk, de az már most bátran kijelenthető, hogy a 2020-as év eredményei messze túlszárnyalják a várakozásokat.

Nem mehetünk el a tény mellett, miszerint ekkora növekedés elképzelhetetlen lett volna a kialakult járványhelyzet nélkül. Egy megkérdezett marketingszakértő arra hívja fel a figyelmet, hogy az offline boltokból az online térbe történő átterelődés rendkívüli mértékben segítette a webáruházakat; míg a teljes kiskereskedelem várhatóan pozitív nullára hozza az évet, addig az e-kereskedelem növekedése 28% körüli lehet.

Az idei évben minden negyedév várakozáson felüli eredményeket hozott az e-kereskedők számára. Az első három hónap stabil növekedését a márciusban megváltozott vásárlói viselkedés lökte előre; a hónapvégi eredményeknek köszönhetően az első negyedév 21%-os növekedést hozott. A második negyedévben minden a járványhelyzetről szólt, így nem meglepő, hogy a biztonságosabb „kontaktmentes” vásárlási módok hatalmasat nőttek. Ekkor a növekedés elérte a 47%-ot! Ehhez képest a harmadik negyedév 19%-os bővülése visszaesésnek tűnhet; a lakosság fegyelmezettsége sokat csökkent ezekben a hónapokban, így az e-kereskedelem sem volt képes akkora növekedésre, mint korábban.

Természetesen az egész éves teljesítményt jelentősen befolyásolhatja az utolsó negyedév bevétele, amit jelenleg még nem ismerhetünk. Kérdés, hogy a járványhelyzet súlyosbodása ezúttal is stimulálni képes az online forgalmat vagy folytatódik a harmadik negyedévben tapasztalt lassulás. A legnagyobb e-kereskedők jelentős növekedésről számoltak be a fekete pénteket követően, így minden jel arra utal, hogy az e-kereskedelem ebben a periódusban is nagy fordulaton pörög.

Sokakat máris az foglalkoztat, mi várható 2021-ben. Természetesen megoszlanak a vélemények, hiszen ez az év is bebizonyította, hogy az e-kereskedelemben nehéz tervezni.

A megkérdezett marketingszakértő szerint a következő év is tartogat pozitív meglepetéseket a szereplők számára, hiszen semmi sem indokolja, hogy a piac jelentősen bezuhanjon az idei évhez viszonyítva, azonban felszínre kerülhetnek a szolgáltatás minőségében megmutatkozó különbségek. Jellemzően azok a webáruházak lehetnek nyertesei a következő évnek, akik időben felismerték a szolgáltatásfejlesztés fontosságát, illetve gyakorlati lépéseket tettek a fejlődés érdekében.

Nagy a valószínűsége annak, hogy a járványhelyzet lecsengését követően ismét előtérbe kerülnek az exportra vonatkozó tervek. A hazai e-kereskedők előtt számos pozitív példa mutatkozik; elég az Extreme Digital külföldi portfóliójára gondolni, amely a szomszédos piacok mellett bolgár és német webáruházakat is tartalmaz. De megközelíthetjük a kérdést a másik irányból is, hiszen jelenleg több közép-kelet-európai szereplő tud meghatározó piaci részesedést uralni Magyarországon.

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Házhozszállítás

Most olvassák


Ez van

A hét sztorija

Eseménynaptár

  • Fejérben alig emelkedett az új koronavírusos fertőzöttek száma
    Fejérben alig emelkedett az új koronavírusos fertőzöttek száma
  • Itt van az influenza, de nincs járvány
    Itt van az influenza, de nincs járvány
  • Érdemes még januárban nyilatkozni az adókedvezményekről
    Érdemes még januárban nyilatkozni az adókedvezményekről
  • Koronavírus - csökkent a szennyvízben mért koncentráció Fehérváron
    Koronavírus - csökkent a szennyvízben mért koncentráció Fehérváron
  • Ingatlanpiac - öt év alatt megduplázódott a téglalakások ára
    Ingatlanpiac - öt év alatt megduplázódott a téglalakások ára
  • Süteménycsomagot kaptak a Kegyeleti központ munkatársai
    Süteménycsomagot kaptak a Kegyeleti központ munkatársai
  • Nőtt az autófeltörések száma tavaly év végén
    Nőtt az autófeltörések száma tavaly év végén
  • A járvány hajtotta fel a használt autók árát
    A járvány hajtotta fel a használt autók árát
  • Lezárult a Magyar Posta küldeménykövető projektje
    Lezárult a Magyar Posta küldeménykövető projektje