Heavy rain14 °C
2021. május 7. péntek Gizella
Menü
Házhozszállítás

Te milyen pózban alszol? - tanácsok a pihentető alváshoz

Te milyen pózban alszol? - tanácsok a pihentető alváshoz
Egész napunkat meghatározza, hogyan és mennyit aludtunk éjszaka (Fotó: pexels,com)

A pihentető alvás egyszerre van jó hatással súlyunkra, agyunk megfelelő működésére, immunrendszerünk védelmi funkcióira és szívünk egészségére. Javítja a memóriát, csökkenti a rák kialakulásának kockázatát illetve küzd a depresszió és a szervezetben kialakult gyulladások ellen.

Egész napunkat meghatározza, hogyan és mennyit aludtunk éjszaka. A kialvatlanságtól másnap idegesek, fáradtak leszünk és nehezebben birkózunk meg a mindennapi élet feladataival. Különböző pózokban alszunk, nem is figyelve arra, hogy a megszokott pozitúránk jó hatással van-e az egészségünkre. Nem csak az alvás mennyisége határozza meg tökéletes pihenésünket, hanem a felvett testhelyzetünk is.

A legtöbb szakember szerint a háton alvás a legkedvezőbb: kíméli a gerincet és a nyakat, nem kényszeríti egyiket sem túlzott meggörbülésre. Nem elhanyagolható szempont, hogy a szépségre is kedvező hatással van: arcunkat nem nyomjuk össze a párnával, így kevesebb ráncaink alakulnak ki. Ami ellene szól, hogy ebben a pozícióban gyakoribb az alvászavar és a horkolás. ( Egy kutatás pedig kimutatta, hogy az igazán jól alvók kevesebb időt töltenek háton, mint azok, akik kevésbé pihentető éjszakákra panaszkodnak.)

A hason alvást tartják a legegészségtelenebb pozíciónak (Fotó: pexels.com)
A hason alvást tartják a legegészségtelenebb pozíciónak (Fotó: pexels.com)

Az oldalt fekvés azoknak előnyös, akiknek refluxbetegségük van és gyakran gyomorégésre panaszkodnak. Ez a póz enyhítheti tüneteiket. Viszont túlságosan nagy nyomással jár a tüdőre és a gyomorra, könnyebben elzsibbad a karunk, szélsőséges esetben izom- és idegsérüléssel járhat együtt. Ebben a pozícióban vállunkra nehezedik  testünk, a váll és a nyak izmaink megfeszülhetnek. Reggel pedig sajgó háttal ébredhetünk.

A felnőtt lakosság nagy része magzatpózban alszik el esténként, ami jót tesz a keringésnek, a krónikus horkolóknak és a terhes nőknek is ajánlott. Ebben a pozícióban a szervek kevésbé nyomódnak egymásnak. Azonban  ízületi panaszokkal élők számára kevésbé előnyös, könnyen elgémberedhetnek a végtagok.

A hason alvást tartják a legegészségtelenebb pozíciónak: egyetlen előnye az, hogy csökkentheti a horkolást és az alvászavar tüneteit, de közben megterheli a gerincet és a nyakat is. Ha mégis hason tudunk a legjobban aludni, próbáljunk meg a csípőnk alá is tenni egy párnát, hogy javítsuk gerincünk tartását.

A legnagyobb hiba, amit elkövethetünk alvás közben, ha túl sok párnát használunk a fejünk alatt: túlságosan nagy terhet ró a nyakra és légzési nehézségeket is okozhat.

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Házhozszállítás

Most olvassák

Ez van

A hét sztorija

  • Valószínűleg sikerült megtörni a járvány harmadik hullámát Németországban
    Valószínűleg sikerült megtörni a járvány harmadik hullámát Németországban
  • Szerbiában ma kinyithattak a vendéglátóhelyek belső helyiségei
    Szerbiában ma kinyithattak a vendéglátóhelyek belső helyiségei
  • Újraindulnak a tervezett műtétek
    Újraindulnak a tervezett műtétek
  • Javulnak a járványügyi adatok, folyamatosan nő a gyógyultak száma
    Javulnak a járványügyi adatok, folyamatosan nő a gyógyultak száma
  • HÍRADÓ 1-kor 2021. május 7.
    HÍRADÓ 1-kor 2021. május 7.
  • Jövő csütörtöktől ismét lesznek tervezett műtétek
    Jövő csütörtöktől ismét lesznek tervezett műtétek
  • Olcsóbb jegyet kínál a MÁV a szegedi intercitykre
    Olcsóbb jegyet kínál a MÁV a szegedi intercitykre
  • A kormány 23 milliárd forint támogatást nyújt 32 városnak
    A kormány 23 milliárd forint támogatást nyújt 32 városnak

Eseménynaptár