Partly cloudy24 °C
2020. július 15. szerda Henrik
Menü

Egyesül az eMAG és az Extreme Digital

Egyesül az eMAG és az Extreme Digital
Egy Extreme Digital (Edigital) üzlet (Fotó: Androgeek)

Összeolvad a romániai székhelyű, de dél-afrikai tulajdonosi körhöz tartozó eMAG és a magyar Extreme Digital (Edigital). A létrejövő új e-kereskedelmi cég éves árbevétele 70 milliárd forint körül alakul majd.

Egyesül a magyar Extreme Digital Zrt. és a dél-afrikai Naspers csoporthoz tartozó eMAG magyarországi leányvállalata, amivel a közép-európai régió egyik meghatározó e-kiskereskedelmi vállalata jön létre budapesti központtal.

A fúziós szándékot a felek bejelentik a versenyhatóságnál is, így a tranzakció zárására és az egyesülésre a GVH jóváhagyását követően, várhatóan 2019 harmadik negyedévében kerülhet sor. A két e-kereskedelmi cég összeolvadásával létrejövő új cégben 48 százalékos részesedése lesz az Extreme Digitalnak, 52 százalék az eMAG hazai leányvállalatának. Az új cég vezetésében az Extreme Digital, vagy másnéven Edigital alapítói, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula vezető szerepet fognak vállalni - közölték.

Az MTI érdeklődésére az Extreme Digital közölte: a létrejövő új cég éves árbevétele 70 milliárd forint körül alakul majd. 2018-ban a cég nettó árbevétele 36 milliárd forint volt, a nyeresége 150 millió forint, 320 dolgozót foglalkoztat.

Az Extreme Digital a hazai kiskereskedelem meghatározó szereplője: online és offline csatornákon évente több mint 1 millió rendelést szolgál ki. Az Extreme Digital üzleti modelljében az internetes és a klasszikus bolti vásárlás nem különül el, a vásárlók a webshopban kiválasztott terméket a 16 magyarországi üzlet bármelyikében megvásárolhatják. 

A romániai székhelyű, de a dél-afrikai Naspers befektető csoporthoz tartozó eMAG a román piac egyik legnagyobb és a magyar online kereskedelem kiemelkedő szereplője. Forgalmának jelentős részét a Marketplace szolgáltatása adja, amelyen keresztül kisvállalkozók értékesíthetik saját termékeiket. 

Az eNet Internetkutató 2018-as adatai szerint a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom megközelítette az ezer milliárd forintot, amelynek azonban csak alig több mint felét adták a magyar webshopok belföldi eladásai. A szektor gyors növekedésében a külföldi szolgáltatóknál történő vásárlások is jelentős szerepet játszanak.

(Forrás: MTI)

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák


Ez van

A hét sztorija

Eseménynaptár