Fair9 °C
2020. február 21. péntek Eleonóra
Menü

Egyesül az eMAG és az Extreme Digital

Egyesül az eMAG és az Extreme Digital
Egy Extreme Digital (Edigital) üzlet (Fotó: Androgeek)

Összeolvad a romániai székhelyű, de dél-afrikai tulajdonosi körhöz tartozó eMAG és a magyar Extreme Digital (Edigital). A létrejövő új e-kereskedelmi cég éves árbevétele 70 milliárd forint körül alakul majd.

Egyesül a magyar Extreme Digital Zrt. és a dél-afrikai Naspers csoporthoz tartozó eMAG magyarországi leányvállalata, amivel a közép-európai régió egyik meghatározó e-kiskereskedelmi vállalata jön létre budapesti központtal.

A fúziós szándékot a felek bejelentik a versenyhatóságnál is, így a tranzakció zárására és az egyesülésre a GVH jóváhagyását követően, várhatóan 2019 harmadik negyedévében kerülhet sor. A két e-kereskedelmi cég összeolvadásával létrejövő új cégben 48 százalékos részesedése lesz az Extreme Digitalnak, 52 százalék az eMAG hazai leányvállalatának. Az új cég vezetésében az Extreme Digital, vagy másnéven Edigital alapítói, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula vezető szerepet fognak vállalni - közölték.

Az MTI érdeklődésére az Extreme Digital közölte: a létrejövő új cég éves árbevétele 70 milliárd forint körül alakul majd. 2018-ban a cég nettó árbevétele 36 milliárd forint volt, a nyeresége 150 millió forint, 320 dolgozót foglalkoztat.

Az Extreme Digital a hazai kiskereskedelem meghatározó szereplője: online és offline csatornákon évente több mint 1 millió rendelést szolgál ki. Az Extreme Digital üzleti modelljében az internetes és a klasszikus bolti vásárlás nem különül el, a vásárlók a webshopban kiválasztott terméket a 16 magyarországi üzlet bármelyikében megvásárolhatják. 

A romániai székhelyű, de a dél-afrikai Naspers befektető csoporthoz tartozó eMAG a román piac egyik legnagyobb és a magyar online kereskedelem kiemelkedő szereplője. Forgalmának jelentős részét a Marketplace szolgáltatása adja, amelyen keresztül kisvállalkozók értékesíthetik saját termékeiket. 

Az eNet Internetkutató 2018-as adatai szerint a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom megközelítette az ezer milliárd forintot, amelynek azonban csak alig több mint felét adták a magyar webshopok belföldi eladásai. A szektor gyors növekedésében a külföldi szolgáltatóknál történő vásárlások is jelentős szerepet játszanak.

(Forrás: MTI)

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Ez van

A hét sztorija

  • A gyerekek egyharmada nem reggelizik - derül ki egy kutatásból
    A gyerekek egyharmada nem reggelizik - derül ki egy kutatásból
  • Új, közvetlen áruforgalmi légijárat indul Szöul és Budapest között
    Új, közvetlen áruforgalmi légijárat indul Szöul és Budapest között
  • Továbbra sincs  megállapodás az Unió új költségvetéséről
    Továbbra sincs megállapodás az Unió új költségvetéséről
  • BKV: elvi megállapodás a 10 százalékos átlagos béremelésről
    BKV: elvi megállapodás a 10 százalékos átlagos béremelésről
  • Új lakóval gyarapodott a Szegedi Vadaspark
    Új lakóval gyarapodott a Szegedi Vadaspark
  • Novellaíró pályázatot hirdetetett a Fekete Sas és a Vörösmarty Társaság
    Novellaíró pályázatot hirdetetett a Fekete Sas és a Vörösmarty Társaság
  • Február 28-a a Kalevala és a finn kultúra napja
    Február 28-a a Kalevala és a finn kultúra napja
  • Óperenciás mesemondó versenyre várják a jelentkezéseket
    Óperenciás mesemondó versenyre várják a jelentkezéseket

Eseménynaptár

  • Farsangi mulatság az Arany Jánosban - a Vasvári Pál Gimnázium diákjai adtak műsort
    Farsangi mulatság az Arany Jánosban - a Vasvári Pál Gimnázium diákjai adtak műsort
  • Fülöp Gyula nyugalmazott múzeumigazgatóra emlékeznek a Városházán
    Fülöp Gyula nyugalmazott múzeumigazgatóra emlékeznek a Városházán
  • Veszélyes készítményt reklámoznak az interneten szív- és érrendszeri betegségek kezelésére
    Veszélyes készítményt reklámoznak az interneten szív- és érrendszeri betegségek kezelésére
  • A feltételes szabadlábra helyezésről is lesz kérdés a nemzeti konzultációban
    A feltételes szabadlábra helyezésről is lesz kérdés a nemzeti konzultációban