NB! Read the comments in the apiChanges section in the XML24 °C
2020. július 3. péntek Kornél
Menü

Az AutoExpress és a Blackcircles 2019-es téli gumi teszt eredményei

Az AutoExpress és a Blackcircles 2019-es téli gumi teszt eredményei
Azt, hogy mennyire üzemanyag takarékos egy adott téli gumi, abból számítják ki, hogy mennyire kicsi vagy nagy a gördülési ellenállása (Fotó: pixabay.com)

Az idei átfogó téli gumi teszteket Finnországban – a Fehér Pokol ultramodern téli tesztpályáján – és Németországban végezték el.

A tesztméret a manapság oly népszerű 225 45 R17 volt, és a kiválasztott tíz téli gumihoz egy négyévszakos és egy nyári gumit bevettek a tesztbe, hogy a különbségek minél nyilvánvalóbbak legyenek.

Milyen téli gumikat teszteltek?

Három új téli gumi volt a tesztben, a Goodyear UltraGrip Performance+ téli gumi, a Nokian Snowproof és a Michelin Alpin 6. A Falken, a Vredestein és a Toyo 2017-ben más méretben már szerepelt az AutoExpress téli gumi tesztén, a fennmaradó négy abroncs azonban még nem.

Hogyan hajtották végre a teszteket?

Havon az egyenes vonalú gyorsításokat és fékezéseket mérték, 0-ról 35 km/h-ra gyorsítottak, majd állóra fékezték a járműveket. Minden abroncs esetében ezt többször megismételték és az eredményekből átlagot vontak. A kanyarodási és kezelési szinteket havon az Ivalo-i pályán tesztelték, a 80 méteres köröket tevő autók köridejét mérték addig a pontig, amíg tiszta oldalirányú tapadás volt tapasztalható.

A nedves teszteket sajnálatosan picivel 7 Celsius fok felett végezték, így a kontroll nyári gumi és a négyévszakos kis előnyt élvezett. A fékteszteket 80-ról 20 km/h-ra fékezéskor mérték, a körsebességet különböző nedvesség szintű pályán vizsgálták. Az aquaplaning teljesítményt mélyebb vízben mérték, amit egyenes vonalban és kanyarban is megvizsgáltak.

A száraz teszteket a németországi Hockenheim pálya kisebbik verzióján végezték el, természetesen a kezelhetőséget itt is a köridőkkel rangsorolták. Ezután a 100 km/h-ról 0-ra megállással vizsgálták a száraz fékteljesítményeket. Az EU gumiabroncs címkéken a külső elhaladási zaj van feltüntetve, ezért az AutoExpress inkább a belső zaj vizsgálatát végeztette el.

Az üzemanyag takarékosság, az ár és végül a végső sorrend megállapítása

Azt, hogy mennyire üzemanyag-takarékos egy adott téli gumi, abból számítják ki, hogy mennyire kicsi vagy nagy a gördülési ellenállása. Ebben az ipari szabvány szerinti vizsgálatban átlagosan két gumiabroncsot használnak, és hüvelykujjszabályként az öt százalékos gördülési ellenállás változása megegyezik az üzemanyag-fogyasztás egy százalékos változásával.

Az árak összehasonlításához az egyik legnagyobb angol online gumiabroncs kereskedés árait vették alapul, de ez a költség rendkívül ki súlyozással került csak bele a tesztbe, avagy a végső rangsor megállapításában.

Az AutoExpress tovább finomította módszereit és a rangsor meghatározásához 20 százalékban a havas teljesítményeket, 45 százalékban a nedves tapadási jellemzőket, a maradék 35 százalék pedig a többi jellemző között oszlott meg. De mindezeken belül is a hangsúly a fékezésekre és a kezelhetőségre tevődött. Összességében a győztest 100% értéket kapott, és a többi téli gumit ahhoz képest határozták meg, értelemszerűen valamivel százalékos értékkel.

(Forrás: gumiabroncsakciok.hu)

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák


Ez van

A hét sztorija

Eseménynaptár