Partly cloudy14 °C
2020. október 25. vasárnap Bianka
Menü

3+1 ok, hogy miért egészséges a krumpli

3+1 ok, hogy miért egészséges a krumpli
Nem mindegy, hogyan készítjük el a krumplit! (Fotó: pixabay.com)

Amikor ősszel ráállunk a mérlegre és néhány kilóval többet mutat, mint kellene, akkor a krumpli az első alapanyagok között szerepel a fehér liszt és a fehér cukor után, amit száműzünk az étrendünkből. Nem kellene, mert tele van értékes vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

1. Gazdag káliumban

Egy teljesen átlagos szem krumpli egy felnőtt a napi káliumszükséglet körülbelül fedezi. Összehasonlításképp két átlagos banánban van ennyi. A kálium pedig hozzájárul többek között a vérnyomás szabályozásához, a csontsűrűséghez és segít megelőzni a vesekövek kialakulását.

2. Szuper A-B-és C-vitaminforrás

Nagyjából 100 grammnyi burgonya, a napi C-vitamin szükséglet felét fedezi, amely hozzájárulhat az immunrendszer hatékonyabb működéséhez.

3. Magnéziumban is bővelkedik

+1 Alacsony a kalóriatartalma (100 grammban főtt krumpliban van 86kcal), azonban gyorsan felszívódó szénhidrátnak számít, ami rövid idő alatt megemeli a vércukorszintet, de nem tartja ki, ezért hamarabb lehetünk éhesek.

Felmerülhet bennünk a kérdés, hogy akkor most együnk krumplit vagy sem?

A táplálkozási szakértők szerint igen. Egy kiegyensúlyozott étrendben van létjogosultsága a krumplinak, de ez nem azt jelenti, hogy reggelire, ebédre és vacsorára sült krumplit kell enni.

Az elkészítés módjára érdemes odafigyelni. Ha bő olajban sütjük, akkor a benne lévő vitaminokat és ásványi anyagokat elveszíti. A végeredmény savas lesz. Ha azonban a héjában főzzük meg, akkor benne maradnak az értékes tápanyagok. A végeredmény lúgos lesz, amely többek között semlegesíti a túl sok gyomorsavat.

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák


Ez van

A hét sztorija

Eseménynaptár