Fair27 °C
2019. augusztus 18. vasárnap Ilona
Menü

Lapos, túlpárnázott, tökéletes – Miért jó, ha foglalkozunk a farizmokkal?

Lapos, túlpárnázott, tökéletes – Miért jó, ha foglalkozunk a farizmokkal?
A farizmok karbantartása kulcskérdés az állóképesség szempontjából (Fotó: oukas.info)

Kevesen vannak, akiket nem érdekel a kerek, feszes popsi. Legyen szó nőről vagy férfiról, a formás női hátsó látványa - és birtoklása - mindig lázba hozza az embert. A fejlett farizmok - az esztétikumon túl - komoly funkciót töltenek be a mozgásszervek működésében, ezért nem árt, ha kiemelten foglalkozunk velük.

A farizmok - többek között - fontos szerepet játszanak a járásban, testünk stabilitásában. Felelősek a csípő hátrafeszítéséért, mely az egyenes tartáshoz járul hozzá. Ha nem foglalkozunk a farizmokkal, akkor azzal az egész testünknek ártani fogunk.

Foglalkozzunk a farizmokkal (Fotó: fittbuilder.hu)
Foglalkozzunk a farizmokkal (Fotó: fittbuilder.hu)

Sok embernek olyan munkája van, mely napi hat-nyolc órában ülésre kényszeríti. Az irodai munka során nem sok lehetőségünk van arra, hogy megmozgassuk a hátsónkat. Ha farizmaink elgyengülnek, inaktívak lesznek, akkor a csípőhajlító izmunk megfeszül, megrövidül (és merevvé válik, hiszen „stabillá” kell tennie az adott testhelyzetet), meggörbül a gerincünk, a tartásunk borzalmas lesz („meggörnyedünk) és a hátunk is fájni fog (főként az alsó szakaszon). Mindeközben csökken a farizom érzékenysége és amikor kellene, akkor nem tud bekapcsolódni a mozgásba, mert az ezt szabályozó neutronok meggyengülnek.  

Ha a farizom nem tudja tartani a súlyt, akkor nyomás helyeződik a gyengébb részekre, például a térdekre és a bokákra. Ilyenkor ugyanis a gerinc és az inak végzik el a farizom munkáját, s kialakul a „gluteális amnézia”. (Más néven: „halott farizom szindróma”)

A nem megfelelő testtartás komoly gondokat okoz (Fotó: express.co.uk)
A nem megfelelő testtartás komoly gondokat okoz (Fotó: express.co.uk)

A szűnni nem akaró térdfájás oka lehet a combcsont nem megfelelő működése. A farizmok fontos szerepet töltenek be a csont csípőnél történő mozgásában - ez pedig hatással van a térdízületek működésére. Ha tehát a farizmok nem megfelelően működnek, akkor számos egészségügyi probléma (fizikai fájdalom) jelentkezhet.

A következményeket egyébként sorolhatnám a végtelenségig - akár a gerincsérvet is érintve - hiszen, mint látható az előbb leírtakból olyan láncreakció indulhat be, mely testünk szinte minden részére negatívan hat(hat).

Minden mozgásszerv helyes működésében lényegesek a farizmok, akár a térdünkön is megérezhetjük, ha elhanyagoltuk (Fotó: gettyimages.com)
Minden mozgásszerv helyes működésében lényegesek a farizmok, akár a térdünkön is megérezhetjük, ha elhanyagoltuk (Fotó: gettyimages.com)

Az esztétikumot tekintve pedig meg kell említeni a narancsbőrt, mert sokkal narancsbőrösebb az a popsi, amely egész nap ülő pozícióba kényszerül, hiszen, ha nem mozog, nem lesz jó a véráramlás azon a területen, a bőr veszít kollagén tartalmából, vagyis nem lesz elég rugalmas és feszes.

Ha tehát megdolgoztatjuk a farizmokat, akkor nemcsak kerekebb, feszesebb hátsóval büszkélkedhetünk, hanem az egészségünkkel is foglalkoztunk.

A popsikat három fő kategóriába oszthatjuk:

  • Van a lapos, mely egyértelműen mutatja, hogy nincsen „benne” kellő izom / se sok zsír. Ilyenkor nem emelkedik ki a popsi domborulata a hátsó combhoz képest, szinte egy vonalban van a lábakkal és a törzzsel.
Ha lapos a popsi (Fotó: bien.hu)
Ha lapos a popsi (Fotó: bien.hu)

Változata: Ha valaki durván és ész nélkül „fogyókúrázik” (direkt nem „diétát” írtam, mert e két kifejezés között elég nagy különbség van), akkor gyakran egy „üres”, lógó bőrt látunk hátul, ami egyáltalán nem esztétikus. Ide sorolhatjuk az életkor előrehaladtával (és a sportmentes életmóddal összefüggésbe hozható) megereszkedett, tónustalan popsit is.

A koplalástól így is lóghat... (Fotó: pinterest.ca)
A koplalástól így is lóghat... (Fotó: pinterest.ca)

 

  • Sokszor találkozhatunk túlságosan kipárnázott fenékkel, amely alaktalanná válik a sok testzsírtól. Ha nincsen a zsír alatt izom, akkor egy rengő masszát látunk csak, ha pedig van alatta izom, akkor még inkább szembe tűnik „hatalmassága”.

 

A zsíros is lehet izmos (Fotó: istockfoto.com)
A zsíros is lehet izmos (Fotó: istockfoto.com)

És itt meg kell jegyezni az implantátumok esetét is. Egyre „divatosabb” (és erőfeszítés-mentes) plasztikai sebészhez fordulni, ha nagy, kerek popsit szeretnénk. A végeredmény ugyan tényleg látványos lesz, de – véleményem szerint – nem úgy, ahogyan azt előre elterveztük. Hiszen mindenki felismeri (kívülről szemlélve vagy akár fizikailag ellenőrizve) a mesterséges és az edzett, kemény hátsó közötti különbséget.

Implantátummal is formázhatjuk, de attól erősebb nem lesz (Fotó: youtube.com)
Implantátummal is formázhatjuk, de attól erősebb nem lesz (Fotó: youtube.com)

És létezik a tökély, amely elérése nagyon sok összetevőn múlik (genetika + táplálkozás + edzés).

Létezik a tökéletes? (Fotó: vetton.ru)
Létezik a tökéletes? (Fotó: vetton.ru)

Úgy gondolom, hogy nem kell görcsösen ragaszkodni ahhoz, hogy a modellek fotóihoz hasonlítsunk (se fenékben, se egyéb testrészek tekintetében), viszont a már említett egészségügyi vonatkozások miatt mindenképpen tanácsos edzenünk farizmainkat, és mellé megfelelően táplálkozni.

Hogy hogyan? - Erről írok legközelebb!

Kapcsolódó cikkek

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Galéria

Ez van

A hét embere

Eseménynaptár